Gears 5 - multiplayer (Kontra): Eskalacja
Tryb esportowy.
Eskalacja to tryb, który twórcy zaprojektowali z myślą o najbardziej wymagających graczach, oczekujących iście esportowej, poważnej rywalizacji w Gears 5.
Do wygranej w całym meczu potrzeba aż 7 zwycięstw. By wygrać rundę, należy przejmować punkty kontrolne - jak w Królu Wzgórza, przy czym w tym przypadku trzy punkty kontrolne są dostępne jednocześnie.
Po lewej stronie widzimy wskaźnik (1), który pokazuje, która drużyna przejęła konkretne punkty. Pod nim natomiast widzimy liczbę naszych żyć (2). W tym trybie nie można odrodzić się więcej niż pięciokrotnie.
Kiedy jedna drużyna przejmie trzy punkty naraz, zaczyna się odliczanie (3). Jeśli dobiegnie końca i drugi zespół nie zdoła zacząć przejmować jednego z obszarów, to dana drużyna wygra poprzez dominację absolutną.
Wyjątkową cechą Eskalacji jest też fakt, że na początku na mapie nie leżą dodatkowe bronie. To drużyna decyduje - po pierwszej rundzie i każdej kolejnej - w którym miejscu znajdzie się wybrana broń. Wymaga to oczywiście dogadania się z drużyną.
To tryb nastawiony na ścisłą współpracę bardziej niż Drużynowy deathmatch. Zalecamy więc korzystanie z komunikacji głosowej, nawet gdy gramy z nieznajomymi. Z uwagi na ograniczoną liczbę żyć, ostrzeżenia przed przeciwnikami czy prośby o podniesienie mogą być kluczowe.
Następnie: Gears 5 - multiplayer (Kontra): Strażnik
Spis treści: Gears 5 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Gears 5 - multiplayer (Kontra): Król wzgórza