Gears 5 na PC to przykład, jak gra może wyglądać na Xbox Scarlett - analiza Digital Foundry
Jedna z najlepszych konwersji.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie Gears 5 w wersji PC. Przekonują, że wydanie może być przykładem tego, jak gra będzie wyglądać na Xbox Scarlett - konsoli następnej generacji od Microsoftu.
Dziennikarze podkreślają, że komputerowa edycja jest jedną z najlepszych konwersji w historii. Zwracają uwagę na mnogość dostępnych opcji graficznych - większość jest odpowiednio opisana, wyjaśniając użytkownikowi wpływ na wydajność.
Porównano również wspomnianą wersję z wydaniem Xbox One X. Według autora analizy, na mocniejszym modelu platformy Microsoftu połączono różne elementy z niskich, średnich oraz wysokich ustawień wizualnych.
Cięć dokonano zwłaszcza w obszarach, które mogłyby znacząco obciążyć procesor konsoli. Przykładem jest wygląd liści i szczegółowość wirtualnego świata, które wydają się odpowiadać niskiemu poziomowi detali z komputerów osobistych.
Dziennikarze zwracają uwagę, że część funkcji mogłaby trafić do edycji na konsolę nowej generacji - Xbox Scarlett. Zwiększona ilość pamięci VRAM w GPU pozwoliłaby podnieść rozdzielczość, a dodatkowa moc procesora przełożyłaby się na wzrost FPS do 120.
To nie wszystko, ponieważ autor analizy przewiduje, że układ graficzny z powstającego urządzenia Microsoftu umożliwiłby zapewne zaoferowanie ładniejszej niż na Xbox One X oprawy wizualnej - być może porównywalnej z poziomem znanym z PC.
Zobacz: Gears 5 - Poradnik, Solucja
Z analizy wynika, że gra na komputerach nieco lepiej działa na kartach AMD, które oferują nawet o 30 procent wyższą wydajność podczas rozgrywki w 1080p niż podzespoły Nvidii. Warto jednak zaznaczyć, że testy prowadzono bez nowych sterowników dla GeForce'ów.
Gears 5 dzisiaj debiutuje na PC i Xbox One. Warto zaznaczyć, że gra jest dostępna w abonamencie Xbox Game Pass.