Gears 5 od podstaw projektowane jest z myślą o PC
Twórcy dostosują grę do różnych konfiguracji.
Twórcy zapowiedzianej podczas tegorocznych targów E3 strzelanki Gears 5 - kolejnej odsłony cyklu Gears of War - zapewniają, że tytuł od podstaw projektowany jest z myślą o PC.
Szef odpowiedzialnego za projekt studia The Coalition - Rod Fergusson - w wywiadzie udzielonym serwisowi Wired podkreślił, że tytuł optymalizowany jest pod kątem różnych konfiguracji. Obiecał też, że właściciele komputerów uruchomią produkcję w wysokiej liczbie klatek na sekundę.
- Nadal jesteśmy na dość wczesnym etapie prac, choć zazwyczaj potrafimy uruchomić grę w 120 FPS. Wszystko oczywiście sprowadzi się do kwestii używanego sprzętu, ale jeżeli na to pozwoli, będzie można osiągnąć wspomniany poziom - wyjaśnia deweloper.
Jednocześnie Fergusson oznajmił, że w przypadku Xbox One X - mocniejszego modelu konsoli Microsoftu - wraz ze swoim zespołem celuje w 60 klatek na sekundę i rozdzielczość 4K. Zaznaczył, że w takich parametrach strzelanka zadziała we wszystkich trybach rozgrywki.
W powstającej produkcji gracze wcielą się w znaną z czwartej części serii Kait Diaz, która spróbuje odnaleźć odpowiedzi na istotne pytania dotyczące losów jej rodziny. Bohaterce pomoże słynny Marcus Fenix.
Premiera Gears 5 w 2019 roku na PC z systemem Windows 10 i Xbox One.