Skip to main content

Gears 5 - Tym mniej polanek (Akt 2, Rozdział 3)

Placówka badawcza, sztuczna inteligencja.

Po spokojnej misji Zew natury pora na trochę akcji i klimatu prawie jak z horroru. Zmierzacie od placówki badawczej Nowa Nadzieja, którą kojarzą fani Gears of War 2.

Zmierzaj przez las do przodu. Przejdź po zamarzniętym stawie i przeciśnij się pod kłodą. Po drugiej stronie dalej idź prosto. Na końcu przejdź w lewo, w stronę wejścia do tunelu. Do środka przeciśnij się małą dziurą w stalowej bramie (1).

W środku nie ma żadnego zagrożenia, ale rozejrzyj się za zapasami amunicji. Przejdź ciemnym korytarzem do końca, a wyjdziesz z drugiej strony tunelu.

Nowa Nadzieja

Ścieżka skręca w prawo, bo musisz iść naokoło, by wejść do Instytytu. Kiedy przejdziesz między skałami, zerwie się bardzo mocny wiatr i burza przybierze na sile. Z nieba zaczną spadać duże kawałki lodu, ale nie przejmuj się zbytnio - zawsze spadają obok postaci.

Idź do przodu i podsadź Dela, a on pomoże ci wejść na górę. Idźcie przez plac prosto, a na końcu pojawi się kulawiec. Musicie go pokonać. Dzięki kawałkom lodu macie sporo osłon. Możesz korzystać z granatów, ale zwróć uwagę, że wiatr mocno zmienia ich tor lotu (2). Ważna rzecz: podnieś trójstrzał, który pozostawi pokonany wróg. Broń bardzo ułatwi walkę, która czeka cię za parę chwil. Wejdź do budynku.

Po lewej są dwie pary drzwi - prowadzą do łazienek. Otwórz pierwsze drzwi i zbierz amunicję, a potem otwórz drugie drzwi i przejdź wyrwą w ścianie dalej. Idź korytarzem prosto w stronę światła, na końcu skręć w prawo - zobaczysz wyjście na zewnątrz. Na podwórzu czeka cię pierwsze starcie ze Strażnikiem.

Na szczęście masz trójstrzał! Poczekaj, aż wróg nieco się zbliży, by zniwelować zbyt duży rozrzut i celuj w głowę. Strzelaj krótkimi seriami, by nie przegrzać broni. Użyj też koniecznie zdolności wzmocnienia zdrowia, by uniknąć obrażeń w razie niebezpieczeństwa.

Jeśli wróg zbliży się zbytnio, zmień broń na podstawową, by móc szybciej się poruszać. Jeśli Strażnik zasłania twarz maczugami, każ Jackowi go oślepić, a stanie się wrażliwy na obrażenia. Po walce możesz zabrać jedną z jego broni do walki wręcz.

Idź schodami w górę, potem w lewo do końca i otwórz bramę razem z Delem, a wejdziecie do laboratorium.

Laboratorium i ucieczka

Idźcie korytarzem między żółtymi zbiornikami. Przez trujący gaz można po prostu przebiec, ale jeśli nie chcesz w ogóle stracić zdrowia, możesz użyć wzmacniającego talentu Jacka. Za rogiem spotkasz pierwszego wyrzutka - pozbądź się go po cichu.

Idź dalej korytarzem i rozpraw się z resztą wrogów. Na końcu idź w lewo. Wyjście do dalszej części lokacji (3) jest po lewej stronie, a po prawej - za ladą - jest trójstrzał i granaty (4). By się tam dostać, musisz użyć zdolności leczącej drona. Kieruj się do celu przejściem z lewej.

Przed zielonymi drzwiami zbierz amunicję i przygotuj się. Otwórz drzwi i podejdź kawałek, a zaatakuje was stado Roju. Tu przyda się trójstrzał, albo jeden z kilku Egzekutorów leżących na ziemi. Pamiętaj, by unikać szarży stada i cały czas je ostrzeliwać. Potem ruszajcie do kolejnych zielonych drzwi. Otwórzcie je, a spadniecie poziom niżej.

Wyjdź z celi. Możesz przeszukać pozostałe. W jednej jest komponent, po który możesz wysłać Jacka. Idź cały czas głównym korytarzem i wejdź do pomieszczenia przez uchylone drzwi. Stąd przeskocz przez szybę na drugą stronę. Potem dalej przez korytarz do końca i po drabinie na poziom wyżej. Traficie do laboratorium.

Przechodźcie spokojnie przez kolejne pomieszczenia - nie czeka tu was żadna walka. Potem podążajcie za kablami na podłodze (5), by dotrzeć do komputera ze sztuczną inteligencją. Podejdź i włącz urządzenie.

Po scence musicie uciekać. Droga ucieczki jest liniowa - po prostu biegnij non-stop przed siebie. W końcu traficie na zewnątrz budynku, gdzie trzeba będzie pokonać paru przeciwników. Po walce przejdź przez zrujnowany budynek na drugą stronę i ślizgaj się na dół, ale uważaj na Rój ze snajperkami. Chowaj się za kamieniami.

Po walce przejdź wskazanym przejściem (6) przez budynek, omijając gaz albo po prostu przebiegając przez niego, by opuścić teren placówki badawczej. Wracaj do łodzi.

Następnie: Gears 5 - Źródło wszystkiego, cz. 1 (Akt 2, Rozdział 4): Wieże komunikacyjne

Spis treści: Gears 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Gears 5 - Zew natury (Akt 2, Rozdział 2)

Zobacz także