Skip to main content

Gears 5 - Wojna domowa (Akt 4, Rozdział 1)

Nadajniki, walki w grobowcu.

Misja Jeden mały krok zakończyła trzeci akt Gears 5. Pora na ostatnią część kampanii fabularnej - intensywną i efektowną. Powracamy też tutaj do liniowych lokacji.

Pod wyjątkowo długiej serii scenek przerywnikowych ruszaj prosto przez bramę. Idź powoli, poczekaj aż Carmine cię wyprzedzi, ponieważ musisz iść za nim. Po chwili schowaj się za jedną z osłon i poczekaj - nie musisz walczyć z Rojem na ulicy niżej, bo zaraz Baird aktywuje atak Młotem Świtu z orbity. Musisz co najwyżej dobić paru pozostałych.

Po chwili pojawi się też Cole w mechu. Podejdź do niego na koniec ulicy. Wejdź na przewrócone auto (1) i daj znać Cole'owi, by podniósł wrak. Wejdźcie do budynku.

Akademia Wschodniej Barykady

Musisz przejść mieszkaniami niżej. Idź prosto do końca, potem po schodach w lewo, na dole znów w lewo i w prawo, a dotrzesz na najniższy poziom. Po krótkim przerywniku musisz przedostać się na drugą stronę placu.

Najlepiej włącz po prostu kamuflaż i biegnij lewą stroną do samego końca (2), do drugiego budynku.

Musicie pozbyć się tutaj wszystkich wrogów ze środka zanim użyjecie nadajnika. Kiedy pokonacie Rój, weź ze wskazanego miejsca laser namierzający i podejdź do zniszczonej ściany z widokiem na podwórze - stąd namierzaj laserem wrogów i wciskaj strzał, by wzywać atak orbitalny.

Po rozprawieniu się z potworami idź do Marcusa. Otworzy wam drzwi (3) - musicie iść dalej bez niego. Przejdźcie przez zrujnowany budynek na drugą stronę.

Na ulicy kieruj się w lewo i idź przed siebie, aż do zjazdu na niższy poziom. Ześlizgnij się do piwnicy i idź wąskim przejściem. Droga jest tu bardzo liniowa, ale idź ostrożnie, bo trafisz w końcu na pierwszego Debeka blokującego drogę - lepiej wyeliminować go po cichu od tyłu.

Zawalony budynek i grób

Po zabiciu Debeka przedostań się do przodu, po drodze niszcząc kolejne roboty. W końcu wydostaniecie się na zewnątrz, gdzie szybko musisz schować się za osłoną, by uniknąć ostrzału wrogów. Możesz przejąć dzięki Jackowi kontrolę nad działkiem Debeków (4), by atakowało przeciwników.

Po walce przejdź na drugą stronę placu i od lewej wejdź na wyższy poziom. Wskaż Jackowi panel przy kracie w podłodze, by otworzył przejście i zeskocz na dół. Idź prosto, przetnij kable i idź kanałem do końca, a wydostaniesz się na zewnątrz. Duży budynek na wprost to Grób Nieznanego Żołnierza. Podejdź do głównych drzwi i wejdź do środka.

Od razu musisz pozbyć się jednego Skoczka, który ucieknie jednak dalej. Podejdź do przodu, a zobaczysz na dole Paduka. Idź w lewo i pozbywaj się wrogów. Uważaj na dziury w ziemi (5), z których wychodzą przeciwnicy. Potem podejdź do Paduka, a zacznie się kolejny atak Roju.

Walka może trochę potrwać, ale masz się gdzie schować. Obok Paduka jest też trochę dodatkowej broni. Po starciu podnieś porzucony nadajnik i idź do oznaczonego ikoną miejsca, by ustawić go w odpowiednim obszarze. Potem weź wskaźnik laserowy i schowaj się za jakimś murkiem. Musisz bronić pozycji używając orbitalnego lasera, by niszczyć atakujących wrogów. Nawet największy Skoczek ginie po 2-3 sekundach, więc nie jest to trudne zadanie - pamiętaj tylko o lekkim opóźnieniu urządzenia.

Kiedy zabijesz ostatniego wroga na cmentarzu, zacznie się scenka kończąca Rozdział. Musisz podjąć w jej trakcie decyzję dotyczącą jednego z dwóch towarzyszy. Wpływa ona tylko na to, kogo zobaczysz w późniejszych scenach i jak zareaguje Marcus.

Następnie: Gears 5 - Upadek, cz. 1 (Akt 4, Rozdział 2): obrona miasta, ciężarówka

Spis treści: Gears 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Gears 5 - Jeden mały krok (Akt 3, Rozdział 4): Walka z bossem, Kraken

Zobacz także