Skip to main content

Gears 5 - Źródło wszystkiego, cz. 1 (Akt 2, Rozdział 4): Wieże komunikacyjne

Szukanie sygnału laboratorium.

Nowy rozdział rozpoczyna się od razu, kiedy opuszczasz obszar misji Tym mniej polanek i wracasz do łodzi. Kieruj się pojazdem na południe, do Starego Muru Koalicji.

Jesteś na mapie w punkcie (1), natomiast Mur to punkt (2).

Kiedy podjedziesz pod bramę w murze, każ Jackowi ją otworzyć wskazując panel po prawej stronie. Musisz wejść do środka, bo łódź na razie nie może przejechać. Idź w lewo i zbierz snajperkę po drodze, jeśli nie masz jej wyposażonej. Wejdź po drabinie.

Uważaj, bo zaczną atakować cię snajperzy. Pierwsi pojawią się na górze (3). Trzech kolejnych będzie po drugiej stronie sali. Na szczęście z karabinem snajperskim łatwo ich wyeliminować. Po walce idź do przodu, przeszukaj pomieszczenie pracownicze i każ Jackowi otworzyć bramę panelem (4).

Wracaj teraz do łodzi i przejedź przez mur na drugą stronę. Bohaterowie sami zwrócą uwagę, że widzą już pierwszą wieżę, którą musisz odwiedzić.


Wschodnia wieża komunikacyjna

Cel widać na wprost, wyłania się zza góry. Jedź więc do celu. Miejsce, w którym musisz wysiąść i iść dalej na piechotę jest oznaczone żółtą flagą, więc nie da się go przegapić. Idź prosto - droga jest dosyć długa. W końcu przejdziesz pod kawałkiem lodu i przeciśniesz się na drugą stronę.

Ruszaj dalej prosto. W pewnym momencie z góry spadnie wielki odłamek lodu - musisz przejść wąskim otworem i biec dalej przez śnieg. Nie przejmuj się spadającymi soplami, bo nigdy nie trafiają w bohaterów. Nie wchodź tylko na obszar, na który spada ich dużo, bo po chwili spada tam też ogromny kawał lodu.

Pobiegnij do końca doliny i schowaj się szybko za skałą (5), by uniknąć zmiażdżenia.

Biegnij dalej. Na większej przestrzeni z jaskini naprzeciw zaczną wychodzić wrogowie. Chowaj się za kawałami lodu. Nie używaj granatów, bo i tak zdmuchnie je wiatr. Pozbądź się wszystkich na spokojnie i udaj się do jaskini, z której wyszli.

Przejdź przez jaskinię, a gdy zobaczysz wrogów, kucnij za osłoną i poczekaj. Gdy zawali się fragment ziemi z przeciwnikami, ruszaj dalej lewą stroną, eliminując paru pozostałych. Idź dalej i przeciśnij się wąskim przesmykiem.

Następnie musisz biec do przodu, do wieży - po drodze chowaj się tylko za skałami, gdy w oddali zobaczysz spadający kawał lodu. Na końcu szybko dobiegnij do drzwi i wejdźcie do środka. Zejdź po schodach i każ Jackowi przedostać się przez otwór, by uruchomił zasilanie (6).

Następnie użyj głównej konsoli w centrum pomieszczenia, by przesuwając analogiem lub klawiszami ruchu okrąg na mapie, znaleźć w północnej części lokacji (7) drugą wieżę komunikacyjną. Ruszaj trzema suwakami na boki, by każdy stał się zielony.

Teraz możesz wracać do łodzi - wyjdź drugimi drzwiami i idź przed siebie, a dotrzesz na zewnątrz. Po drodze zbierz amunicję i zasoby. Na śniegu po prostu idź cały czas prosto, ścieżka jest tutaj jedna i prowadzi do pojazdu.


Wieża północna

Kolejna wieża została automatycznie oznaczona na twojej mapie i radarze, więc po prostu jedź do celu. Omiń Podstację (tu dokończysz wątek Zagubieni Outsiderzy) i idź przez las dalej. Na końcu ścieżki przeciśnij się między skałami, by przejść do nowego obszaru.

Idź cały czas prosto, na lekkie wzniesienie, za którym zobaczysz wrogów na zamarzniętym jeziorze. Strzelaj w lód, by pokonać ich w nietypowy sposób.

Za jeziorem pójdziesz w lewo, gdzie jest kolejny zestaw wrogów i zamarznięta woda. Na końcu jest jednak snajper, więc musisz uważać i zlikwidować go w pierwszej kolejności precyzyjną bronią.

Gdy pokonasz Rój idź dalej po lodzie, potem pod górę i wespnij się wyżej, gdy Del zaproponuje, że cię podsadzi. Idź prosto między wrakami, a w końcu dotrzesz do przeciwników. Chowaj się za kłodą. Musisz strzelać w lód, by pozbywać się atakujących oponentów. Zlikwiduj też szybko drona zapewniającego tarczę (8) skażonemu działku.

Po walce pójdź po trójstrzał z pokonanego działka, a potem ruszaj dalej. W jaskini musisz pokonać Strażnika - strzelaj krótkimi seriami, użyj wzmocnienia zdrowia od Jacka i w razie potrzeby upuść działko, by zyskać większą mobilność.

Po potyczce idź pod górę i wyjdź z jaskini. Kieruj się do budynku po lewej - nie musisz zabijać wszystkich Debeków. W środku podejdź do konsoli i ustaw sygnał we wskazanym poniżej miejscu (9). Zbierz zasoby z pomieszczenia i każ Jackowi otworzyć drugie drzwi - na wprost od nich w drugim pokoju znajdziesz ulepszenie Jacka, zdolność z kamuflażem.

Użyj kamuflażu, by przejść obok wieżyczek strażniczych, a na zewnątrz odczekaj moment, by użyć zdolności ponownie i zbliż się w kamuflażu do snajpera na końcu. Zlikwiduj go, a później pozostałych. Później wracaj do łodzi i jedź do punktu, w którym odkryliście sygnał.

Następnie: Gears 5 - Źródło wszystkiego, cz. 2 (Akt 2, Rozdział 4): Porzucona kopalnia

Spis treści: Gears 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Gears 5 - Tym mniej polanek (Akt 2, Rozdział 3)

Zobacz także