Gears of War sprzedano Microsoftowi bo Epic nie miał pomysłu na serię - uważa twórca
Oraz z powodów finansowych.
Cliff Bleszinski - główny projektant trzech pierwszych odsłon Gears of War - uważa, że Epic Games sprzedało markę Microsoftowi, bo samo nie miało pomysłu na kontynuację serii.
Z deweloperem rozmawiał serwis IGN. Chociaż seria zawsze była tytułem ekskluzywnym Xboxa, to dopiero po wypuszczeniu oryginalnej trylogii Microsoft nabył pełne prawa do tytułu. Bleszinski wraz z kilkoma kolegami odszedł z Epic Games na dwa lata przed tym wydarzeniem.
„Szczerze, to myślę, że kiedy odszedłem, a wraz ze mną Lee Perry i Rod Ferguson, to studio nie wiedziało, jak dalej pociągnąć serię” - powiedział deweloper. Wspomniani Lee Perry i Rod Ferguson to odpowiednio główny projektant rozrywki Gears of War 2 oraz producent pierwszej odsłony serii.
„Nie wypuścili potem żadnej gry przez dłuższy czas. Silnik Unreal nieźle na siebie zarabiał, ale firma się rozwijała i potrzebowała pieniędzy, więc pewnie po prostu sprzedali prawa do marki, na którą i tak nie mieli pomysłu” - kontynuuje Bleszinski.
Twórca dodał także, że chociaż wciąż utrzymuje kontakty z Timem Sweeneyem i Markiem Reinem, czyli prezesem i wiceprezesem Epic Games, to o sprzedaży Gears of War dowiedział się od Phila Spencera. „Chociaż uwielbiam Tima oraz Marka i wciąż pozostajemy w kontakcie, to o transakcji poinformował mnie telefonicznie Phil Spencer. Dziwne, prawda? Ale to właśnie cały Phil, prawdziwy dżentelmen” - przywołuje anegdotę deweloper.