GeForce GTX 1660 Ti pierwszą kartą na architekturze Turing bez ray tracingu?
Nieoficjalne informacje.
Firma Nvidia przygotowuje GeForce GTX 1660 Ti, czyli pierwszą kartę graficzną opartą na architekturze Turing pozbawioną obsługi ray tracingu - wynika z nieoficjalnych informacji.
Dziennikarze serwisu Videocardz - powołując się na trzy pragnące zachować anonimowość źródła - twierdzą, że sprzęt bazuje na układzie o nazwie TU116. GPU wyposażono ponoć w 1536 rdzeni CUDA i 6 GB pamięci.
Na papierze urządzenie jest więc wolniejsze od kilkuletniego GTX 1070, które dysponuje 1920 jednostkami CUDA. W praktyce jednak karta może być mocniejsza, jako że architektura Turing jest znacznie szybsza od Pascala.
Poniżej potencjalna specyfikacja:
Zobacz: Recenzja GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti
Należy pamiętać, że informacje nie są potwierdzone, więc niekoniecznie muszą znaleźć pokrycie w rzeczywistości. Redakcja Videocardz zwraca także uwagę, że nazwa sprzętu nie jest ostateczna i może ulec zmianie.
Nie są to pierwsze wzmianki o kolejnym układzie od Nvidii. Kilka dni temu w bazie programu służącego do testowania możliwości GPU pojawiły się wyniki testów GTX 1180, które miałoby zaoferować wydajność zbliżoną do RTX 2080.