Skip to main content

Genshin Impact zarabia lepiej niż GTA 5

Przynajmniej w pierwszym roku.

Jeśli wziąć pod uwagę pierwszy rok na rynku, chińskie Genshin Impact wypracowało więcej przychodów niż największe światowe hity: Fortnite, GTA 5 czy Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku.

Obliczenia przekazał użytkownik serwisu ResetEra, powołując się na wiarygodne dane - oficjalne raport giełdowe czy informacje prasowe na temat dochodów.

Przychody w miliardach dolarów

Genshin Impact zarobiło co najmniej 2,1 mld dolarów w pierwszym roku na rynku. W praktyce suma może być znacznie większa, ponieważ uwzględniono jedynie odsłonę mobilną. Jeśli dodać do tego PC i konsole PlayStation, wynik może przekroczyć nawet 3,5 mld dol. - brakuje jednak konkretnych danych.

Dla porównania, dokumenty z sądowej rozprawy Epic Games kontra Apple ujawniły, że Fortnite wypracowało w pierwszym roku od 2,1 mld do 2,7 mld dol., w zależności od szacunków.

Dane na temat Grand Theft Auto 5 i Call of Duty: Modern Warfare także pochodzą z raportów sprzedaży. Pewną niespodzianką może być wysoka pozycja Animal Crossing: New Horizons od Nintendo, niemal pozbawionego transakcji cyfrowych.

Wygląda więc na to, że Genshin Impact jest obecnie największą grą na świecie. Przychody biorą się głównie z kontrowersyjnego systemu płatności cyfrowych - najlepsze bronie i postacie należy „wyciągać”, korzystając z losowego systemu życzeń - co może przekładać się na spore koszty.

Zobacz także