Ghost of Tsushima bez znaczników i minimapy - bohatera prowadzą zwierzęta, wiatr i dym
A także obiekty przykuwające uwagę.
Wczorajszy pokaz Ghost of Tsushima potwierdził, że twórcy zrezygnowali ze standardowych znaczników w otwartym świecie, a także minimapy. Aby znaleźć drogę, należy między innymi zwracać uwagę na podmuchy wiatru czy skorzystać z pomocy zwierząt.
Gracz ma możliwość zaznaczenia na mapie docelowego punktu podróży, jednak aby tam dotrzeć, musi aktywować umiejętność wyczuwania wiatru. Podmuchy są widoczne na ekranie i wskazują cel. Znacznik pokazuje się dopiero, kiedy bohater jest już blisko.
Twórcy opracowali też system odkrywania nowych lokacji, które nie są jeszcze zaznaczone na mapie. Unoszący się dym oznacza, że w danym miejscu znajduje się osoba potrzebująca pomocy.
Do ukrytych miejsc wartych uwagi poprowadzą nas ptaki, a podążając za lisami będzie można odkryć kapliczki porozmieszczane na całej wyspie. Gameplay sugeruje też, że uwagę gracza przykuje chociażby nietypowe ukształtowanie terenu czy interesujący obiekt - co budzi skojarzenia chociażby z The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Do każdej odwiedzonej lokacji można się przenieść za pomocą szybkiej podróży.