Ghost of Tsushima - Cień samuraja
Ratujemy pana Shimurę.
Teraz gdy udało ci się zdobyć hak możesz udać się do zamku Kaneda, by uratować pana Shimurę. Opisujemy na tej stronie ostatnią misję pierwszego aktu w Ghost of Tsushima.
Zamek Kaneda: unieszkodliwienie alarmu, przejście przez główny most i dziedziniec
Zadanie rozpocznie się od spotkania z Yuną w kuźni w Komatsu. Po obejrzeniu filmu przerywnikowego przeniesiesz się w okolice zamku Kaneda. Możesz - opcjonalnie - porozmawiać z panią Masako i Ishikawą oraz z Kenjim i Taką, którzy przybyli cię wesprzeć w walce o wolność pana Shimury.
Jeśli jesteś gotowy stawić czoła Mongołom, porozmawiaj z Yuną (1), która stoi przy ognisku. Następnie udaj się w stronę skał (2), gdzie znajdziesz gałąź, po której wespniesz się wyżej.
Czeka cię sekwencja wspinaczkowa. Po kolejnych konarach - i wykorzystując hak z liną - przedostaniesz się do ogrodzenia zamku. Bez problemu odnajdziesz dziurę w płocie, przez którą się przeciśniesz do wnętrza lokacji.
Na terenie zamku pierwszym twoim zadaniem będzie unieszkodliwienie alarmu. Wyeliminuj Mongołów - jeden po drugim - tak, aby cię nie zauważyli, a potem przejdź do budynku, w którym rozpraw się z kolejnym wrogiem.
Wyjdź z budynku drugą stroną. Znajdziesz się na placu, gdzie spotkasz dwóch strażników strzegących alarm. Pozbądź się ich, by wpuścić do środka sojuszników.
Razem z Masako wejdziesz po schodach na wyższy dziedziniec, gdzie stoczycie walkę z Mongołami. Towarzyszka skutecznie wesprze cię w walce. Po zakończeniu starcia porozmawiaj z Masako. W tym momencie rozdzielicie się.
Przejdź przez pierwszy most (3), za którym spotkasz Yunę. Razem z sojuszniczką ruszcie na Mongołów, którzy strzegą głównego mostu (4), a następnie przejdź na jego drugą stronę.
Brama będzie zamknięta, więc musisz odnaleźć inną drogę. Po prawej stronie znajduje się skalna ściana (5). Zeskocz po niej na niższą półkę skalną (6), a potem zeskocz na kolejną.
Przeskocz po belkach (7), by przedostać się na drugą stronę. Za pomocą liny z hakiem wespniesz się wyżej i dotrzesz do ogrodzenia górnej części zamku.
Gdy przeciśniesz się przez płot, najpierw podejdź do bramy (8) i otwórz ją, by wpuścić Yunę. Nie pozwól, by cię zauważono. Dzięki temu, że najpierw wpuścisz towarzyszkę, która wesprze cię walce, łatwiej będzie ci walczyć z wrogami.
Podczas tej konfrontacji najpierw skup się na słabszych oponentach, a starcie z przywódcą zostaw na koniec. Jest to dość trudny do pokonania przeciwnik, a razem z Yuną łatwiej będzie wam go pokonać.
Gdy pokonasz wszystkich wrogów, przejdź przez główny dziedziniec i wejdź po schodach (9). Przez dziurę w płocie (10) przejdź na drugą stronę ogrodzenia. W tym momencie rozpocznie się scenka przerywnikowa, po której stoczysz walkę ze zdrajcą Ryuzo.
Walka z Ryuzo
Ryuzo to bardzo trudny przeciwnik. Jego ataki są szybkie i mocne, więc bardzo możliwe, że ten przeciwnik napsuje ci nieco krwi.
- Atakuj Ryuza po poprawnym wykonaniu parowania lub uniku. Zatem gdy zobaczysz czerwoną kropkę przy mieczu bossa, zareaguj, wykonując blok lub unik. Zwróć uwagę, że oponent może wykonać kolejny atak z czerwoną kropką, więc bądź czujny i ślepo nie wyprowadzaj kontrataku po tym jak Ryuzo zakończy swoje uderzenie.
- Jeśli się obronisz przed jednym ciosem lub dwoma ciosami z czerwoną kropką i stoisz blisko wroga, od razu go zaatakuj serią uderzeń.
- Jeśli wasze miecze złączą się jest to znak, że więcej uderzeń już nie zadasz, więc wycofaj się i przygotuj się na atak Ryuza.
- Jeśli wykonasz idealne parowanie lub unik, czas na moment spowolni, dając ci szanse na wyprowadzenie szybkiego kontrataku.
- Jeśli stoisz blisko przeciwnika i zauważysz, że wyprowadza atak z niebieską kropką, zaatakuj go. Wówczas nie dosyć, że przerwiesz jego uderzenie, to także zadasz mu obrażenia.
- Pamiętaj, że jeśli walka z Ryuzo jest dla ciebie za trudna, możesz w dowolnym momencie zmienić poziom trudności, znacznie ułatwi to starcie z bossem .
Zamek Kaneda: uratowanie pana Shimury
Po zakończeniu walki z Ryuzem, Mongołowie zaatakują cię. W pierwszej kolejności skup się na łucznikach, którzy będą cię nękać, póki się ich nie pozbędziesz. Przejdź przez bramę i most, za którymi czekają cię kolejni przeciwnicy.
Dotrzesz do zamku. Otwórz bramę (11) i wejdź do środka, gdzie toczysz walkę z kolejnymi strażnikami. Wejdź po drabinie na kolejne piętra, pokonując kolejnych wrogów.
W końcu dotrzesz do pomieszczenia, w którym przetrzymywany jest pan Shimura. Uwolnisz go, dopiero gdy zabijesz wszystkich przeciwników.
Gdy wuj Jina będzie wolny, akcja przeniesie się przed zamek, gdzie razem z Shimurą stoczycie długą walkę z Mongołami. W jej trakcie sojusznik możesz zostać powalony. Jeśli tak się stanie, podbiegnij do niego i uratuj go.
Po zakończeniu pierwszego starcia z Mongołami, pojawią się towarzysze Jina, czyli Yuna, pani Masako i Ishikawa. Po chwili rozpocznie się drugie starcie z wrogim oddziałem - tym razem jednak wspierać będzie cię więcej sojuszników.
Kiedy pokonasz ostatniego oponenta, misja zakończy się i automatycznie rozpocznie się kolejna - Nowy horyzont - która odblokuje dostęp do kolejnego dużego obszaru w grze - Toyotamy.
Następnie: Ghost of Tsushima - Nowy horyzont
Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Ghost of Tsushima - Żelazny hak