Skip to main content

Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walka, sekrety i mechanika.

Witajcie! Przed wami poradnik do Ghost of Tsushima. Gra zabiera nas w podróż do dalekiej Japonii, gdzie musimy walczyć z mongolskimi najeźdźcami, by uratować wyspę przed zagładą.

W niniejszym opracowaniu znajdziecie szczegółowy opis przejścia wszystkich misji, porady związane z walką, postacią oraz bronią. Przedstawiamy także szczegółowe wskazówki, by odnaleźć sekrety i znajdźki w grze.

Ghost of Tsushima stawia na niekonwencjonalną walkę oraz dwie ścieżki zabawy: możemy toczyć otwarte walki z przeciwnikiem lub wcielić się w cichego zabójcę, który eliminuje wrogów bez hałasu. Życzymy udanej zabawy!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji:


Rozgrywka i mechanika gry

Warto zapoznać się ze wskazówkami, dotyczącymi podstawowych i bardziej zaawansowanych mechanik, związanych z rozgrywką.

Walka i skradanie

Eksploracja

Bronie i gadżety

Rzemieślnicy, ulepszanie przedmiotów i ekwipunek

Zdrowie i hart ducha

Pozostałe ciekawostki


Opis przejścia, misje główne

W tej sekcji odnajdziecie kompletną solucję, związaną z podróżą Jina Sakai po Cuszimie, czyli dokładny opis przejścia głównego wątku fabularnego - misja po misji. Zadanie główne oznaczone są złotą ikoną na mapie i w dzienniku.

Akt I - Izuhara

Akt II - Toyotama

Akt III - Kamiagata


Zadania dodatkowe - Opowieści Cuszimy

W tym miejscu znajdziecie listę i opis wszystkich misji pobocznych, których wykonanie nie jest wymagane do zaliczenia głównej osi fabularnej. Warto jednak zająć się zadaniami dodatkowymi, gdyż ich ukończenie zapewnia dodatkowe nagrody. Ten rodzaj misji oznaczony jest srebrną ikoną na mapie i w dzienniku. Zobacz wszystkie zadania z cyklu Opowieści Cuszimy.

Izuhara

Opowieści Ishikawy

Opowieści Masako

Opowieść Kenjiego

Pozostałe zadania dodatkowe na Izahurze

Toyotama

Opowieści Ishikawy

Opowieści Masako

Opowieści Yuny

Opowieści Kenjiego

Opowieści Noriego

Pozostałe zadania dodatkowe na Toyotamie

Kamiagata

Opowieści Ishikawy

Opowieści Masako

Opowieści Noriego

Opowieści Yuriko

Pozostałe zadania dodatkowe na Kamiagacie


Zadania dodatkowe - Mityczne opowieści

Mityczne opowieści to rozbudowane - i bogate w tło fabularne - zadania, których ukończenie zapewnia pierwszorzędne nagrody. Ten rodzaj misji oznaczony jest niebieską ikoną na mapie i w dzienniku. Zobacz wszystkie zadania z cyklu Mitycznych opowieści.

Izuhara

Toyotama

Kamiagata


Sekrety i znajdźki

Twórcy gry przygotowali wiele sekretów do odnalezienia, a większość z nich wpływa na rozwój bohatera lub zdobywanie przedmiotów kosmetycznych. Zatem warto poświęcić chwilę, by dotrzeć do miejsc, w których je znajdziesz. W tym dziale wskazaliśmy położenie wszystkich znajdziek i sekretów, jakie możesz zdobyć i odkryć.

Izuhara

Toyotama

Kamiagata


Dodatek Wyspa Iki

Wersja reżyserska gry zawiera dodatek Wyspa Iki, na którą Jin może dotrzeć po I akcie gry. Rozszerzenie oferuje nową historię, a także szereg świeżych aktywności oraz Mityczne Opowieści. Więcej znajdziesz pod linkiem poniżej.


Poradnik do Ghost of Tsushima - interfejs i porady ogólne

W tej sekcji poradnika do gry opisujemy zawartość wszystkich zakładek widocznych po naciśnięciu przycisku Options w trakcie rozgrywki, przy czym bliżej przyglądamy się zakładkom Sprzęt oraz Techniki, które są nieco bardziej skomplikowane. Na końcu znajdziesz też kilka porad.

Menu pauzy, wszystkie zakładki i opcje

Menu pauzy składa się z następujących elementów:

  • Mapa - pozwala przejrzeć całą wyspę i wybrać nowy cel podróży
  • Dziennik - spis wszystkich zadań, w tym głównych (Podróż Jina), oraz pobocznych (Opowieści Cuszimy i Mityczne Opowieści)
  • Sprzęt - tutaj przejrzysz i zmodyfikujesz ekwipunek, a także talizmany. Szczegóły poniżej
  • Techniki - zakładka rozwoju postaci, na której kupujesz nowe zdolności w trzech kategoriach. Szczegóły poniżej
  • Kolekcje - lista zdobytych przez ciebie przedmiotów kosmetycznych i odkrytych miejsc, a także stan zasobów
  • Opcje - możesz tu dostosować grę, zapisać ją czy rozpocząć od ostatniego punktu kontrolnego

Sprzęt

  1. Stalowe ostrza Sakaiów - zobaczysz tu stan rozwoju ostrzy, a także przejdziesz do menu wyboru używanych talizmanów
  2. Strój - wybierzesz tu noszony strój, czyli ubranie lub zbroję (w tym również ich kolor), nakrycie głowy, opaskę lub maskę
  3. Broń i amunicja - tutaj sprawdzisz stan amunicji i zmienisz wyekwipowaną broń (choć wygodniej jest to robić w trakcie gry)
  4. Akcesoria - zdecydujesz tu o melodii granej na flecie oraz wybierzesz siodło dla konia

Techniki

  1. Samuraj - zdolności związane z walką, w tym parowaniem i unikaniem. Są też zdolności mityczne, które odblokujesz po wykonaniu misji z niebieskimi ikonami, a także dział eksploracja, w której ulepszysz wiatr, by pokazywał ci więcej obiektów
  2. Postawy - zdolności związane z czterema postawami. Odblokujesz tu nowe kombinacje ciosów i zwiększysz efekt oszołomienia danego typu wrogów
  3. Duch - w tej sekcji znajdziesz dział Broń ducha, w której ulepszysz kunai, bombę prochową, klejącą i dymną oraz dzwonek wietrzny. Są też techniki adaptacji, czyli ogólne zdolności Jina, związane między innymi ze skradaniem, używaniem łuku czy prowokacją

Oto kilka wskazówek opracowanych przez nas po ukończeniu przygody. Pomogą ci czerpać z gry największą przyjemność i oszczędzą niepotrzebnych błędów.

  • przełamanie obrony przeciwnika w walce to podstawa - nie używaj szybkiego ataku, jeśli widzisz, że nie przynosi to skutku
  • rozglądaj się za surowcami i zapasami w budynkach - właśnie za nie kupujesz ulepszenia wyposażenia
  • sprawdzaj, jakie nagrody dostaniesz za misje - po najechaniu na ikonę widzisz je dokładnie, więc jeśli nie jesteś z nich zadowolony, możesz odłożyć zadanie na później
  • zawsze dostosuj postawę do wroga - nieodpowiednia postawa jest całkowicie nieskuteczna
  • wiatr może pomóc ci śledzić nie tylko odkryte części mapy, ale też miejsca, których jeszcze nie odwiedziłeś
  • podążaj za lisami i żółtymi ptakami - zaprowadzą cię do ciekawych lokacji
  • misje z niebieskimi ikonami pozwolą zdobyć ci najcenniejsze przedmioty i umiejętności w grze - np. wybuchowe strzały
  • jeśli chcesz odkrywać więcej mapy, załóż ubranie wędrowca, a najlepiej zadbaj jeszcze o jego ulepszenie
  • kombinacje (wykonywane po przytrzymaniu trójkąta) są zazwyczaj znacznie skuteczniejsze niż podstawowe ataki w każdej z postaw
  • w przypadku postawy wiatru (przeciwnicy z glewiami) zalecamy jednak przełamanie obrony poprzez zwykłe ataki, a nie kombinację, która jest zbyt wolna w starciu z tym rodzajem wrogów
  • po osiągnięciu nowego poziomu zastanów się, który przedmiot chcesz odblokować - być może nie wszystkie będą ci pasować
  • nie lekceważ dzwonka wietrznego, szczególnie jeśli lubisz się skradać - możesz nim zwabić przeciwnika w wysoką trawę i tam go wyeliminować. Poza tym możesz go ulepszyć do petardy, która jest jeszcze przydatniejszym narzędziem
  • nie sprzedawaj surowców u trapera, bo nie jest to opłacalne
  • jeżeli masz trudności w walce, poszukaj zbroi, która ma duży bonus do zdrowia i zmniejszenia obrażeń - świetnie nada się do tego zbroja samurajskiego klanu
  • prowokacja to jedna z najpotężniejszych technik w grze - po ulepszeniu pozwala ci łatwo pozbyć się aż trzech wrogów na start

Najważniejsze postacie w grze

Ghost of Tsushima opowiada historię Jina, który po najeździe Mongołów na wyspę Cuszima, będącą tak naprawdę odzwierciedleniem całej ówczesnej Japonii, rusza w podróż, by odbić uwięzionego Pana Shimurę, swojego wuja. Główną fabułę gry przeplatają opowieści poboczne. Nasz poradnik zawiera opis wszystkich zadań, a poniżej przedstawiamy głównych bohaterów gry.

Jin Sakai - główny bohater. Stracił rodziców za młodu i od dziecka był trenowany na samuraja przez swojego wuja, pana Shimurę. Jeden z 80 samurajów, którzy stanęli do walki z Mongołami na plaży Komoda, i jeden z niewielu, którym udało się przeżyć. Jin za swój obowiązek uważa ochronę mieszkańców Cuszimy i jest w stanie poświęcić dla nich życie.

Pan Shimura - wuj Jina i władca Cuszimy. Wychowywał młodego samuraja, ucząc go, że śmierć jest lepszym wyjściem niż splamienie honoru. Wymaga od Jina dyscypliny i opanowania, ale kocha go jak własnego syna, którego nigdy nie miał.

Yuna - utalentowana złodziejka, która uratowała Jina od śmierci na plaży Komoda, opatrzyła rany i ukrywała przed Mongołami, aż bohater dojdzie do zdrowia. W zamian za pomoc oczekuje od Jina uratowania brata Yuny, Taki, który został pojmany przez nieprzyjaciela. Jin zgadza się, ale Yuna musi najpierw wesprzeć bohatera w odbiciu pana Shimury z zamku Kotun Chana. Yuna to najbliższa znajoma Jina w trakcie przygody opowiedzianej w grze.

Kotun Chan - główny antagonista, odpowiedzialny za najazd Mongołów na Cuszimę. Po tym, jak Jin zostaje ranny na wyspie Komoda, chan pochwycił pana Shimurę i więzi go w zamku. W trakcie pierwszej próby odbicia wuja, Kotun rani Jina w twarz i zrzuca go z wysoko zawieszonego mostu, z zamiarem zabicia bohatera, jednak Jinowi udaje się przeżyć.

Pani Masako - członkini klanu Adachi i jedna z najlepszych wojowniczek na wyspie. Jej mąż, Harunobu Adachi, oraz dwóch synów, zginęli z ręki chana na wyspie Komoda, i kobieta musiała sama ich pochować. Masako poprzysięga pomszczenie rodziny, w czym może pomóc jej Jin, biorąc udział w zadaniach pobocznych, związanych z tą postacią.

Sensei Ishikawa - legendarny łucznik, jedna z postaci, które pomagają Jinowi w walce z Mongołami. Tomoe, najzdolniejsza uczennica Ishikawy, z której wojownik był niezwykle dumny, zdradziła swojego mistrza. Kolaboruje bowiem z Mongołami i uczy ich tzw. Drogi Łuku. Jin może pomóc senseiowi w dotarciu do Tomoe, uczestnicząc w zadaniach związanych z tą postacią.

Zobacz także