Ghost of Tsushima - prowokacja: jak wygrać i wykonać serię
Eliminacja wrogów przed walką.
Prowokacja w Ghost of Tsushima to technika, która pozwala ci wyeliminować nawet kilku wrogów, zanim jeszcze rozpocznie się właściwa walka. Sztuczka wymaga jednak opanowania i refleksu.
Prowokacja to wysoka nagroda, ale też wysokie ryzyko - jeżeli nie uda ci się jej poprawnie wykonać, utracisz znaczną część życia i będziesz musiał się leczyć. Powodzenie znacznie ułatwi jednak walkę i zagwarantuje ci uzupełnienie hartu ducha.
Możliwość wykonania prowokacji uzyskujesz, wchodząc na terytorium opanowane przez Mongołów. Kiedy pojawi się odpowiednia komenda (1), naciśnij strzałkę w górę. Musisz to jednak zrobić zanim wypełnią się paski agresji wrogów, bo ci ruszą wtedy do ataku.
Jin wyzwie wrogów na pojedynek, po czym jeden z przeciwników podejdzie bliżej. Przytrzymaj wtedy trójkąt i puść go dopiero wtedy, gdy ten wróg zamachnie się z zamiarem ataku.
Jeżeli zrobisz to poprawnie, zabijesz go jednym ciosem:
Jeśli wykonasz ruch za wcześnie lub za późno, otrzymasz duże obrażenia, które zmuszą cię do leczenia.
Ważna informacja: od ok. połowy gry przeciwnicy zyskują możliwość wykonywania „zmyłek”, czyli fałszywych ruchów. Jeżeli się na to nabierzesz, również przegrasz pojedynek i otrzymasz obrażenia. Puść trójkąt dopiero wtedy, gdy jesteś pewien ataku ze strony wroga.
Ulepszenie, seria prowokacji
Początkowo jesteś w stanie zabić tylko jednego wroga za pomocą prowokacji, ale możesz też kupić serię prowokacji, która pozwoli ci zabijać dwóch i finalnie trzech przeciwników.
Aby kupić ulepszenia prowokacji (2), udaj się do sekcji Duch w zakładce Techniki. Pierwsze ulepszenie kosztuje jeden, a drugie dwa punkty, ale zdecydowanie zalecamy je odblokować.
Po wykupieniu ulepszeń, początek prowokacji wygląda tak samo, ale po pierwszym udanym zabójstwie następuje kolejny atak (lub dwa ataki) przeciwników.
Sztuczka polega na tym, aby nacisnąć trójkąt dopiero, gdy oponent podniesie broń (3), a nie wcześniej, gdy jeszcze biegnie.
Jest to nieco trudniejsze w przypadku wrogów z włóczniami, jako że animacja ich ataku nie jest tak jednoznaczna i wyraźna.
Warto wiedzieć, że zbroja klanu Sakaiów zwiększa serię prowokacji o 1.
Następnie: Ghost of Tsushima - wiatr, wskazywanie drogi, cel podróży
Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Ghost of Tsushima - postawy: kamienia, wody, wiatru, księżyca