Skip to main content

Ghost of Tsushima - skradanie, ciche zabójstwa

Jak nie dać się wykryć.

Ghost of Tsushima oferuje dwa główne style rozgrywki. Na tej stronie opisujemy działanie po cichu i skradanie. Poniższe wskazówki pomogą ci zostać trudnym do wykrycia duchem, który pozostaje w cieniu.

Podstawą skradania jest kucnięcie, które wykonujemy poprzez naciśnięcie prawego analoga (R3). Jin jest wtedy trudniejszy do wykrycia.

W skradaniu przydaje się też umiejętność Skupione słyszenie, aktywowana przez naciśnięcie panelu dotykowego. Dzięki niej bohater widzi wrogów nawet przez ściany:

Zalecamy wykupienie wszystkich umiejętności związanych ze skupionym słyszeniem (1):

Dzięki temu będziesz wykrywał wrogów z większej odległości, poruszał się szybciej, a także wiedział, czy przeciwnicy znajdą ciało celu, na który patrzysz.


Gdzie można się chować?

Do ukrywania się używaj rzeźby terenu, wszystkich odpowiednio wysokich obiektów w obozach czy budynków.

Pamiętaj, że pozostając w wysokiej białej trawie (2), jesteś niewykrywalny. Chować możesz się też w namiotach Mongołów (3) - wrogowie nigdy do nich nie wchodzą.

Przeciwnicy nie zauważą cię też, jeżeli będziesz nad nimi - np. na dachu budynku czy na linie:

Jin może się też schować w miejscach, do których trzeba się wczołgać - kiedy zobaczysz komunikat „Przeczołgaj się” (4), możesz skorzystać z takiego przesmyku.


Jak eliminować wrogów?

Podstawowym sposobem zabójstw jest krótki miecz tanto. Wystarczy podejść do nieświadomego przeciwnika i nacisnąć kwadrat. Pamiętaj, że możesz też atakować z góry:

Początkowo ciche zabójstwa będą bardzo powolne, ale możesz je znacznie przyspieszyć, ulepszając tanto u zbrojmistrza. Szczególnie na maksymalnym, trzecim poziomie, zabójstwa są błyskawiczne.

Po wykupieniu zdolności Seria skrytobójstw (5) możesz zabijać dwóch wrogów jednocześnie. Po eliminacji pierwszego wystarczy nacisnąć trójkąt, kiedy pojawi się komenda na ekranie.

Tę zdolność możesz rozwinąć jeszcze bardziej, kupując Mistrza serii skrytobójstw (6), co pozwoli ci poradzić sobie z trzema wrogami jednocześnie.

Wrogów możesz też eliminować z dystansu za pomocą krótkiego i długiego łuku oraz dmuchawki z dwoma typami strzałek. W przypadku korzystania z łuku pamiętaj, aby celować w głowę - unikniesz wszczęcia alarmu.


Wyposażenie Ducha, odpowiedni strój i talizmany

Z gadżetów dostępnych w grze podczas skradania najbardziej przyda ci się dzwonek wietrzny i petarda.

Pierwszy z przedmiotów wabi pojedynczego przeciwnika, dzięki czemu możesz pokierować go w stronę wysokiej trawy i tam go zaskoczyć.

Petarda wabi do jednego miejsca wszystkich przeciwników w okolicy, co łatwo połączyć z atakami obszarowymi, np. strzałem w lampion z palącym się drewnem (7) - oczywiście oznacza to koniec skradania.

Gdy zostaniesz wykryty, możesz z powrotem uciec wrogom z zasięgu wzroku, do czego przydaje się bomba dymna.

W skradaniu zdecydowanie pomaga wybranie odpowiedniego stroju lub zbroi, która będzie miała bonusy związane z tym stylem rozgrywki. Więcej o tym temacie piszemy na stronie o najlepszej zbroi, pancerzu i stroju.

To samo dotyczy talizmanów. Jeżeli lubisz się skradać, odpowiednie dobranie amuletów może to znacznie ułatwić. Dowiedz się, jak zdobywać talizmany i mieć ich więcej.

Następnie: Ghost of Tsushima - pojedynek jeden na jednego, jak wygrywać

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Ghost of Tsushima - walka: najlepsze porady

Zobacz także