Skip to main content

Ghost of Tsushima zaskakuje detalami - wszystkie szczegóły z nowej prezentacji

Eksploracja, walka i inne aspekty rozgrywki.

Deweloperzy z Sucker Punch zaprezentowali sporo fragmentów rozgrywki z Ghost of Tsushima. Poglądowy materiał wideo skupił się na kilku aspektach gry, przekazują w sumie wiele informacji na temat nowego projektów twórców serii inFamous.

Tutaj chcemy przybliżyć wszystkie szczegóły na temat rozgrywki i różnych elementów produkcji, która zabierze nas do feudalnej Japonii - w okresie mongolskiej inwazji na wyspę Cuszima.

Zobacz: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Zobacz na YouTube

Eksploracja

Akcja rozgrywa się na tytułowej wyspie, a więc obszar gry jest w naturalny sposób ograniczony. Twórcy podkreślają, że zależało im na tym, by otoczenie samo zachęcało nas do zwiedzania lokacji.

  • Na ekranie zabraknie natłoku ikon i znaczników misji oraz celów. Pojawiają się one na chwilę, gdy zbliżymy się do interesującego obszaru.
  • Na mapie świata można zaznaczyć miejsce docelowe, do którego prowadzą nas później lekkie podmuchy wiatru aktywowane przyciskiem d-pada.
  • Do niektórych miejsc zaprowadzą nas zwierzęta - ptaki lub lisy.
  • Koń to główny środek transportu.
  • Podczas jazdy na koniu możemy zbierać rośliny nie zatrzymując się i nie zsiadając z wierzchowca.
  • Smugi dymu wskażą pozycję ludzi w potrzebie.
  • Do każdej odwiedzonej lokacji (ołtarzyka, wioski etc.) można później wrócić dzięki szybkiej podróży.

Podmuchy wiatru możemy aktywować sami

Walka i skradanie

Jin - główny bohater - będzie mógł podchodzić do konfrontacji na dwa sposoby. Jako odważny samuraj, stający wrogom naprzeciw w otwartej walce, lub jako Duch - ninja korzystający ze wszystkich możliwych podstępów, sztuczek i gadżetów.

  • Podczas walki mieczem można przełączać się między różnymi postawami bojowymi.
  • Możliwe jest wyzwanie wrogów na pojedynki, podczas których można zabić oponenta jednym precyzyjnym ciosem.
  • Udany blok powstrzyma nawet nadlatujące strzały.
  • Po idealny sparowaniu ciosu można wyprowadzić śmiertelną kontrę.
  • Podczas skradania się wyprowadzimy natychmiastowe zabójstwa z ukrycia - także z wysokości, niczym w Assassin's Creed.
  • Zastosujemy gadżety, takie jak bomby dymne.
  • Wrogowie będą mogli się nas przestraszyć, jeśli na ich oczach będziemy wyjątkowo efektywnymi zabójcami.
  • Nie zabraknie ostrzy do miotania.
  • Uwagę wrogów odwrócimy rzucając przedmiotami we wskazane miejsce.
  • Jin będzie mógł korzystać z łuku.
  • W niektórych miejscach wykorzystamy linkę z hakiem.
Linka pomoże dostać się do niektórych miejsc niezauważonym

Rozwój i customizacja

Na temat rozwoju bohatera ujawniono najmniej informacji, ale i tak wiemy już więcej niż do tej pory. Jin będzie mógł być dostosowany do naszego preferowanego stylu gry.

  • Jednym z elementów modyfikacji będą talizmany.
  • Różne talizmany zaoferują różne bonusy - na przykład regenerację zdrowia.
  • Podczas postępów zdobędziemy i rozwiniemy nowe Techniki, czyli specjalne zdolności.
  • Nie zabraknie customizacji wizualnej - zmienimy wygląd pancerza, a także kolor różnych elementów ekwipunku.
Talizmany będzie można w każdym momencie wymieniać

Poza tym, poinformowano jeszcze o trybie fotograficznym - który zaoferuje innowacyjną opcję zastosowania ruchomego tła. Wykonamy więc na przykład zdjęcie efektownej pozy bohatera z poruszającymi się na wietrze liśćmi. Od początku dostęny będzie też pełny japoński dubbing do wyboru, a nawet czarno-biały filtr obrazu, dla fanów klasycznych filmów o samurajach.

Ghost of Tsushima debiutuje 17 lipca na PS4.

Zobacz także