Ghost of Tsushima zaskakuje detalami - wszystkie szczegóły z nowej prezentacji
Eksploracja, walka i inne aspekty rozgrywki.
Deweloperzy z Sucker Punch zaprezentowali sporo fragmentów rozgrywki z Ghost of Tsushima. Poglądowy materiał wideo skupił się na kilku aspektach gry, przekazują w sumie wiele informacji na temat nowego projektów twórców serii inFamous.
Tutaj chcemy przybliżyć wszystkie szczegóły na temat rozgrywki i różnych elementów produkcji, która zabierze nas do feudalnej Japonii - w okresie mongolskiej inwazji na wyspę Cuszima.
Zobacz: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja
Eksploracja
Akcja rozgrywa się na tytułowej wyspie, a więc obszar gry jest w naturalny sposób ograniczony. Twórcy podkreślają, że zależało im na tym, by otoczenie samo zachęcało nas do zwiedzania lokacji.
- Na ekranie zabraknie natłoku ikon i znaczników misji oraz celów. Pojawiają się one na chwilę, gdy zbliżymy się do interesującego obszaru.
- Na mapie świata można zaznaczyć miejsce docelowe, do którego prowadzą nas później lekkie podmuchy wiatru aktywowane przyciskiem d-pada.
- Do niektórych miejsc zaprowadzą nas zwierzęta - ptaki lub lisy.
- Koń to główny środek transportu.
- Podczas jazdy na koniu możemy zbierać rośliny nie zatrzymując się i nie zsiadając z wierzchowca.
- Smugi dymu wskażą pozycję ludzi w potrzebie.
Do każdej odwiedzonej lokacji (ołtarzyka, wioski etc.) można później wrócić dzięki szybkiej podróży.
Walka i skradanie
Jin - główny bohater - będzie mógł podchodzić do konfrontacji na dwa sposoby. Jako odważny samuraj, stający wrogom naprzeciw w otwartej walce, lub jako Duch - ninja korzystający ze wszystkich możliwych podstępów, sztuczek i gadżetów.
- Podczas walki mieczem można przełączać się między różnymi postawami bojowymi.
- Możliwe jest wyzwanie wrogów na pojedynki, podczas których można zabić oponenta jednym precyzyjnym ciosem.
- Udany blok powstrzyma nawet nadlatujące strzały.
- Po idealny sparowaniu ciosu można wyprowadzić śmiertelną kontrę.
- Podczas skradania się wyprowadzimy natychmiastowe zabójstwa z ukrycia - także z wysokości, niczym w Assassin's Creed.
- Zastosujemy gadżety, takie jak bomby dymne.
- Wrogowie będą mogli się nas przestraszyć, jeśli na ich oczach będziemy wyjątkowo efektywnymi zabójcami.
- Nie zabraknie ostrzy do miotania.
- Uwagę wrogów odwrócimy rzucając przedmiotami we wskazane miejsce.
- Jin będzie mógł korzystać z łuku.
- W niektórych miejscach wykorzystamy linkę z hakiem.
Rozwój i customizacja
Na temat rozwoju bohatera ujawniono najmniej informacji, ale i tak wiemy już więcej niż do tej pory. Jin będzie mógł być dostosowany do naszego preferowanego stylu gry.
- Jednym z elementów modyfikacji będą talizmany.
- Różne talizmany zaoferują różne bonusy - na przykład regenerację zdrowia.
- Podczas postępów zdobędziemy i rozwiniemy nowe Techniki, czyli specjalne zdolności.
- Nie zabraknie customizacji wizualnej - zmienimy wygląd pancerza, a także kolor różnych elementów ekwipunku.
Poza tym, poinformowano jeszcze o trybie fotograficznym - który zaoferuje innowacyjną opcję zastosowania ruchomego tła. Wykonamy więc na przykład zdjęcie efektownej pozy bohatera z poruszającymi się na wietrze liśćmi. Od początku dostęny będzie też pełny japoński dubbing do wyboru, a nawet czarno-biały filtr obrazu, dla fanów klasycznych filmów o samurajach.
Ghost of Tsushima debiutuje 17 lipca na PS4.