Skip to main content

Ghost Recon Wildlands - rozwój postaci: umiejętności i levelowanie

Jak odblokować nowe gadżety i talenty.

Ghost Recon Wildlands to strzelanka, ale nie zabrakło elementu rozwoju bohatera. Podczas gry zdobywamy punkty umiejętności oraz zapasy (Paliwo, Leki, Łączność, Żywność) - używamy ich, by odblokowywać kolejne umiejętności, w efekcie ulepszając postać.

Twórcy przygotowali kilka kategorii talentów. Z początku podjęcie decyzji dotyczącej rozdania pierwszych punktów może być trudne, dlatego wyjaśniamy wszystkie opcje i podpowiadamy, w co najlepiej inwestować na początku przygody.

Trzeba jednak pamiętać, że postaci tak naprawdę nie da się „zepsuć” - nie mamy do czynienia z grą RPG. Najważniejsze pozostaje celne oko i odpowiednia taktyka, a nawet podstawową bronią można wiele zdziałać.


Jakie zdolności wybrać

Wildlands pozwala wybrać talenty z pięciu różnych kategorii związanych z nieco innymi aspektami rozgrywki. Oddzielną, szóstą kategorią, są specjalne umiejętności pozwalające korzystać ze wsparcia rebeliantów.

Poniżej wymienimy kategorie umiejętności, a także wskażemy, które z nich najbardziej przydają się na początku przygody w wirtualnej Boliwii.

Broń

Te zdolności zaprojektowano z myślą o tych, którzy chcą jak najefektywniej korzystać z broni. Dzięki nim poprawimy celność, a także stabilność karabinów. Zamontujemy także dodatkowe gadżet, a nawet sprawimy, że tłumik nie będzie obniżał zadawanych obrażeń.

Epicka (czyli ostatnia i najlepsza) umiejętność w tej kategorii to Elita strzelców - zwiększająca celność i skuteczność broni na dalekich dystansach.

Kategoria broni nie jest jednak wcale tą, w którą warto inwestować od samego początku. Dostępne na starcie umiejętności zmniejszenia rozrzutu czy zwiększenia stabilności są przydatne, ale tak naprawdę nie są niezbędne - celowanie i opanowanie broni nie jest szczególnie trudne, więc te talenty to tylko drobne ułatwienia.

Celownik podstawowych broni jest w miarę stabilny już od początku, bez żadnych ulepszeń

Umiejętność Rozrzut z biodra warto wykupić, gdy chcemy korzystać z lekkich karabinów maszynowych. Poza tym, przydatne zdolności dostępne są dopiero od 5 poziomu. Talent Pojemność amunicji zwiększy limit posiadanych nabojów, a Niszczenie pojazdów przyda się podczas zasadzek i misji, w których musimy odpierać ataki fal wrogów (często nadjeżdżają pojazdami).

Ulepszenie tłumika dostępne od 14 poziomu przyda się w późniejszych fazach, gdy częściej trafiamy na opancerzonych wrogów, których nieco trudniej błyskawicznie zabić po cichu.

Dron

Ta kategoria, jak nietrudno się domyślić, związana jest z naszym najważniejszym gadżetem, czyli latającym dronem. Ulepszymy maszynę tak, że znacznie usprawni nasze działania i pomoże w każdej sytuacji.

Najlepsza - epicka - umiejętność w tej kategorii sprawia, że używając drona możemy podnieść postrzelonego przez wrogów towarzysza. Przydatne.

Na początku przygody warto zainwestować chociaż po punkcie w Zasięg oraz Akumulator. Te dwie umiejętności pozwolą dłużej i nieco swobodniej korzystać z drona, nie przejmując się zbytnio tym, że nie możemy odlecieć za daleko. Skuteczny rekonesans jest niezwykle istotny, szczególnie jeżeli chcemy się skradać i załatwiać sprawy po cichu.

Na starcie warto także zainwestować w noktowizor drona. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyjdzie nam wykonywać misję w nocy, a rozglądanie się po ciemku nie jest zbyt efektywne.

Bardzo przydatne okazują się też dostępne później umiejętności. Już od 7 poziomu zwiększymy szybkość drona, ale ważniejsze jest Oznaczanie obszaru, które zapewni dokładniejszą analizę terenu. Można też zagwarantować lepszy poziom ukrycia maszyny przed wzrokiem wrogów.

Przedmiot

Ta kategoria umiejętności pozwala wyekwipować dodatkowe gadżety i przedmioty, które pomogą w różnych sytuacjach i otworzą przed nami nowe możliwości.

Pierwszą z brzegu zdolnością jest spadochron. Warto pamiętać, że nie mamy go od razu - nie wyskakuj ze śmigłowca w locie, zanim nie odblokujesz tego talentu. Spadochron przydaje się głównie, gdy zależy ci na planowaniu akcji zakładających wskoczenie do bazy przeciwnika. Można w ten sposób zignorować zamkniętą bramę.

Na początku możemy też odblokować dostęp do min, przydatnych, gdy musimy bronić się przed nadjeżdżającymi w pojazdach wrogami, lub też gdy chcemy zatrzymać konwój. Środek dywersyjny przyda się z kolei podczas skradania, by odwrócić uwagę przeciwnika i ściągnąć go w inne miejsce.

Od poziomu 4 warto zainwestować w termowizję, która przydaje się w nocnych warunkach nawet bardziej niż noktowizor. Umiejętność C4 także przyda się podczas organizowania zasadzek. Szczególnie w połączeniu z epicką zdolnością, która zwiększa pole rażenia eksplozji.

Fizyczne

Umiejętności fizyczne związane są z możliwościami naszego bohatera. Na początku możemy zwiększyć Wytrzymałość, a więc sprawić, że pobiegniemy przez dłuższy czas. Bez bólu zwiększy odporność na obrażenia po reanimacji.

Co ciekawe, od 6 poziomu możemy wybrać zdolność Osłony pojazdu, zapewniającą większą wytrzymałość dla pojazdów, w których się znajdujemy.

Z całego drzewka Fizyczne najciekawsze i godne polecenia wydają się jednak tylko dwie zdolności - zakładając, że chcemy grać taktycznie i skradać się, kiedy tylko to możliwe. Chodzi o Cichy bieg oraz Wykrycie. Te talenty pozwolą nam być jeszcze bardziej niezauważonymi, jak przystało na dobrego Ducha.

Szybsza regeneracja - zdolność epicka - sprawi, że szybciej odzyskamy zdrowie.

Drużyna

Umiejętności Drużyny są potrzebne tylko wtedy, gdy coś nie idzie po naszej myśli i przydają się raczej w chaotycznych sytuacjach, gdy często giniemy. Możemy zmniejszyć czas potrzebny na reanimację, albo zwiększyć bojową efektywność zespołu.

Niektóre talenty działają jednak tylko wtedy, gdy gramy z botami - o czym warto pamiętać. To chociażby Odporność drużyny, zwiększająca odporność na obrażenia. Jeżeli gramy solo, na początku przygody warto zainwestować w Dodatkowy strzał synchronizacyjny, by łatwo pozbywać się kilku wrogów naraz.


Spis treści: Ghost Recon Wildlands - poradnik i najlepsze porady

Zobacz także: Ghost Recon Wildlands - rozwój postaci: zapasy


Wsparcie rebeliantów

To specjalne umiejętności, które pozwalają skorzystać z pomocy rebeliantów. Pierwsza zdolność - Moździerz - odblokowuje się, gdy ukończymy fabularną misję Rozkwit rebelii.

Moździerz zawsze się przyda

Wciskając TAB lub RT/RB, aktywujemy koło rozkazów. W ten sposób możemy wybrać umiejętności rebeliantów, o ile je odblokowaliśmy i wskazać cel (na przykład ostrzału moździerzowego).

Poza tym, możemy odblokować możliwość zrzutu pojazdu, wsparcia od najemników, zorganizowania dywersji lub wezwania rebeliantów, by oznaczyli dla nas przeciwników.

Umiejętności wsparcia odblokowujemy i ulepszamy poprzez wykonywania misji pobocznych oznaczonych zielonymi ikonkami na mapie. Zadania są oznaczone ikonkami symbolizujące daną zdolność (czyli: ikonka zielonego moździerza to misja, która ulepszy talent moździerza rebeliantów).

Zobacz także