Ghostwire: Tokyo z aż sześcioma trybami działania na PS5
Różne ustawienia wydajności.
Większość gier wydawanych na nowe konsole oferuje dwa tryby działania. Nieco dalej poszli twórcy Ghostwire: Tokyo, w którym pojawi się aż sześć różnych opcji.
O wariantach dostępnych w produkcji pisze serwis MP1ST, którego redakcja miała okazję zapoznać się z pierwszymi dwoma rozdziałami fabularnymi tytułu. W planach są następujące ustawienia:
- Quality Mode - rozgrywka w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę, a także z włączonym ray tracingiem i innymi udoskonaleniami graficznymi;
- Performance Mode - zabawa 60 FPS, ale w niższej rozdzielczości i bez aktywnej techniki ray tracingu;
- High Frame-Rate Quality Mode - rozgrywka w 4K i z aktywnym ray tracingiem, ale z odblokowaną liczbą klatek na sekundę, dzięki czemu gra osiąga od 40 do 50 FPS;
- High Frame-Rate Performance Mode - niższa rozdzielczość i brak ray tracingu, ale ze zniesionym ograniczeniem liczby FPS, co przekłada się na płynność powyżej 60 klatek na sekundę;
- High Frame-Rate Quality Mode z V-Sync - tryb bliźniaczo podobny do trzeciego wariantu, ale z włączonym V-Sync, czyli rozwiązaniem synchronizującym liczbę klatek na sekundę do częstotliwości odświeżania wyświetlacza, co ogranicza zjawisko tearingu, a więc „szarpania” ekranu;
- High Frame-Rate Performance Mode z V-Sync - jak wyżej, tylko dotycząca czwartej z wymienionych opcji.
Dziennikarze MP1ST zwracają jednak uwagę, że na razie trzeci i czwarty tryb zmagają się z dużym problemem tearingu obrazu, ale twórcy o kłopotach wiedzą i niewykluczone, że naprawią trudności w jednej z aktualizacji.
Ghostwire: Tokyo ukaże się 25 marca na PC i PS5.