Główne miasto Pillars of Eternity 2 w nowym materiale wideo
Z wizytą w Neketaka.
Novigrad, Wrota Baldura, New Vegas... Żadna gra RPG nie może obejść się bez „głównego” miasta, w którym gracze znajdą nowe zadania, sprzedadzą tony znalezionego w okolicy sprzętu i odpoczną w tawernie czy barze. Podobnie będzie w Pillars of Eternity 2: Deadfire.
Najnowszy dziennik deweloperski poświęcony produkcji zaprasza widzów właśnie do metropolii o interesującej nazwie Neketaka. Za przewodnika służy Bobby Null, główny projektant w studiu Obsidian.
Neketaka to stolica tytułowego archipelagu Deadfire, gdzie rozgrywa się akcja produkcji. Lokację podzielono na kilka dzielnic: port, cytadelę, pałac, plac targowy i tak dalej. Podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce nie zabraknie wydarzeń losowych - krótkich przygód paragrafowych.
Twórcy zapewniają, że mieszkańcy miasta będą teraz lepiej reagować na poczynania gracza, co pokazano na przykładzie szybkiej ucieczki, gdy tylko jedna z postaci w naszej drużynie zaczęła czarować.
Zobacz: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
Jest też spojrzenie na ogólną mapę osiedla, które - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - pnie się w górę ogromnej góry. Uwagę zwraca ramka, która wymienia, jakie dobra dane miejsce eksportuje i importuje, co zapewne przyda się miłośnikom handlowania.
Do tego sklep z magicznymi przedmiotami (jest też lepszy system kradzieży), ogromna posiadłość arcymaga, sauna dla bogatych klientów, dystrykt władzy i jego przeciwieństwo - slumsy.
Pillars of Eternity 2: Deadfire debiutuje w przyszłym roku na PC.
Akcja gry osadzona jest tuż po wydarzeniach z pierwszej odsłony. Fabuła skupi się na Eothasie - bóstwie światła i odrodzenia, zamkniętym w ukrytej pod twierdzą Caed Nua statui, którą odnaleziono w oryginale.
Istota wydostaje się na powierzchnię, zostawiając głównego bohatera na skraju śmierci oraz z 1. poziomem doświadczenia. Gracze staną przed zadaniem odszukania delikwenta i odzyskania duszy, należącej do kierowanej postaci.