Główny projektant Dark Souls 2 o „przystępności” produkcji
Poziom trudności zaproponowany w pierwszej części serii ma zostać utrzymany.
Yui Tanimura, główny projektant Dark Souls 2, wypowiedział się na temat słów o większej przystępności gry, które padły z ust przedstawicieli studia From Software po zapowiedzi produkcji.
- Nie użyliśmy słowa „przystępność”, by przekazać, że gra będzie łatwiejsza - powiedział twórca w wywiadzie dla Game Informer.
- Utrzymamy poziom trudności [z pierwszej części - dop. red.], uważamy, że wyzwania są niezbędne. Mieliśmy na myśli, że niektóre elementy gry nie wiążą się z poczuciem satysfakcji i przezwyciężania przeszkód. Elementy marnujące czas i monotonne - zaznaczył deweloper. - Chcieliśmy je usprawnić, uczynić nieco wygodniejszymi, wyrzucić to, co zbędne, by dostarczyć idealne doświadczenie jakie może zaoferować Dark Souls.
- Jeżeli chodzi o przystępność, właśnie o to chodziło, o dopracowanie doświadczenia i uczynienie go bardziej płynnym, tak, by została sama esencja gry - dodał Tanimura.
Twórca wypowiedział się także na temat granicy między wyzwaniem i frustracją w grach.
- Staramy się zaimplementować taki poziom trudności, by wzbogacał satysfakcję i radość z postępów. Z pewnością w grze znajdziecie obszary, których pokonanie będzie o wiele trudniejsze, niż innych.
- Utrzymanie balansu jest bardzo istotne. Postaraliśmy się tak dopracować wszelkie wyzwania jakie stawiamy przed graczami, by osiągnąć idealną równowagę - zakończył deweloper.
Dark Souls 2 to druga odsłona serii gier RPG osadzonych w realiach fantasy, cechujących się wysokim poziomem trudności. Produkcja ukaże się w marcu 2014 roku, trafi na PC, Xboksa 360 i PS3.