Główny scenarzysta Mass Effect czuł zmęczenie serią
Edycja Legendarna była jego ostatnim projektem.
Mac Walters - były główny scenarzysta serii Mass Effect - przyznał w wywiadzie, że tuż przed odejściem z BioWare czuł zmęczenie kosmicznym cyklem. Według dewelopera praca nad odświeżoną Edycją Legendarną była idealnym domknięciem jego drogi z przygodami Komandora Sheparda.
„Mass Effect Legendary Edition zostało wydane wiosną 2021, a ja opuściłem BioWare w wakacje następnego roku. Był więc długi okres, w którym odpoczywałem, dystansowałem się od serii i w końcu pomyślałem sobie »już z tym z tym skończyłem«” - powiedział Walters w wywiadzie dla kanału YouTube MinnMax. „Dla mnie był to długi proces. Jestem pewien, że ktoś patrzący z zewnątrz mógł uznać to za nagłą decyzję, ale dla mnie była to własna mentalna podróż”.
Twórca stwierdził nawet, że chciał opuścić szeregi słynnego studia jeszcze przed rozpoczęciem prac nad Edycją Legendarną, mając wątpliwości co do tego, czy chce współtworzyć „kolejnego Mass Effecta”. Ostatecznie jednak przyjął funkcję reżysera zremasterowanej trylogii, co według niego było dobrym domknięciem jego przygody z kosmiczną sagą i BioWare.
„Część mnie miała uczucie »Czy naprawdę chcę do tego wracać? Czy naprawdę chcę się cofać?«, ponieważ zawsze w głowie jest taka myśl »Czy wracam do miejsca, z którego przyszedłem?«. Oczywiście bardzo się cieszę, że ostatecznie podjąłem taką decyzję. Nauczyło mnie to bardzo dużo o procesie rozstawania się ze swoim dziełem, to było fantastyczne” - dodaje Walters. „Naprawdę cieszę się z tego projektu, bo był po prostu bardzo krótki. To też świetna kwestia, zaczęliśmy i skończyliśmy wszystkie prace w mniej, niż trzy lata”.
Obecnie deweloper pracuje w studiu World Untold, należącym do chińskiego giganta NetEase. Współtworzy tam całkowicie nową markę, także należącą do gatunku science-fiction. Przypomnijmy, że swoją przygodę w BioWare deweloper zaczął jako scenarzysta Jade Empire. Następnie objął stanowisko starszego scenarzysty pierwszego Mass Effect oraz głównego scenarzysty obu sequeli. Pełnił także stanowisko dyrektora kreatywnego Mass Effect Andromeda i przez krótki czas dyrektora produkcyjnego Dragon Age: Dreadwolf.