Główny scenarzysta Rockstara opuścił studio po 16 latach
Odpowiadał za ważne gry studia.
Wygląda na to, że Michael Unsworth nie jest już wiceprezesem do spraw scenariusza w Rockstar Games. Zasłużony deweloper odpowiadał za ten aspekt we wszystkich grach firmy po dołączeniu w 2007 roku.
Na początek warto być może zauważyć, że w świecie gier wideo do napisania jest dużo więcej, niż tylko scenariusz. Są też postacie tła, czy - jak w GTA - stacje radiowe, plakaty, reklamy, przechodnie i tak dalej. Dlatego też określenie „writer” z języka angielskiego jest dużo szerszym pojęciem, niż stosowane w Polsce tłumaczenie „scenarzysta”.
Wracając do Unswortha, ten dołączył do Rockstara w 2007 roku jako „starszy kreatywny writer”. Po dwunastu latach pracy awansował do roli dyrektora działu zajmującego się tą tematyką, a w 2021 roku doczekał się wyniesienia na jeszcze wyższy poziom, zostając wiceprezesem całego studia, odpowiedzialnym właśnie za ten obszar.
Z napisów końcowych wynika, że zaczynał stosunkowo skromnie, od dialogów przechodniów w GTA 4. W rozszerzeniach do tej produkcji odpowiadał już za wbudowany w grę internet, co chyba potwierdza, jak szerokim pojęciem jest „writer” w grach wideo.
W Red Dead Redemption miał już szerszą rolę, co później powtórzył także L.A. Noire, Max Payne 3 i Red Dead Redemption 2. Stosunkowo mały udział miał za to w Grand Theft Auto 5, odpowiadając „tylko” za „dodatkowe dialogi”. Był najpewniej zajęty właśnie RDR2.
Na tym najwyraźniej koniec. Profil twórcy w serwisie LinkedIn potwierdza, że Unsworth opuścił stanowisko. Także osobisty opis twórcy wskazuje, że „spędził” - w czasie przeszłym - szesnaście lat w Rockstar Games.
Nie jest obecnie jasne, dlaczego deweloper zdecydował się na taki krok i co czeka go w przyszłości. Wysoka jakość „pisania” to jedna z cech wyróżniających nie tylko prześmiewczy ton współczesnej serii Grand Theft Auto, ale i poważniejsze Red Dead Redemption, więc doświadczonego pracownika zapewne będzie brakowało.