Skip to main content

God of War - elementy RPG i system rozwoju w nowym zwiastunie

Kratos ze wskaźnikiem szczęścia?

Na kanale PlayStation w serwisie YouTube opublikowano nowy materiał z God of War. Twórcy opowiadają w filmie o elementach RPG zaimplementowanych do produkcji, a także o możliwości dostosowania bohatera.

Kratos może teraz znajdować i wytwarzać zbroję. Ma to wpływ na wygląd postaci, ale również na jego zdolności w walce. Przygotowano szereg statystyk, których wartości zmienią się wraz z ekwipunkiem. To siła, moc runiczna, obrona, witalność, szczęście, a także cooldown, czyli wartość oznaczająca czas, jaki musimy odczekać pomiędzy kolejnym wykorzystaniem zdolności specjalnych.

- Chcieliśmy po prostu, aby gracze mieli wybór. Aby czyjś Kratos różnił się od bohatera, którym kieruje ktoś inny, mimo że to wciąż ta sama postać - tłumaczy główny projektant rozgrywki, Jason McDonald. - To nasz największy tytuł z serii God of War i chcieliśmy, by każdy grał w niego w inny sposób - dodaje.

Zobacz na YouTube

Możliwości ulepszania i stwarzania nowego ekwipunku przedstawia materiał. Na filmie widzimy ponadto, że zatroszczymy się nie tylko o zbroję Kratosa, ale też jego syna - Atreusa. Elementy uzbrojenia wpływają w większości na jedną cechę, która zostanie wyszczególniona w opisie.

Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja

- Musieliśmy się upewnić, że wszystkie opcje dostosowywania postaci współgrają z bazowymi założeniami gry. Każda zdolność Atreusa i Kratosa, ich reakcje, cooldowny, zadawane obrażenia i otrzymywane obrażenia, to współczynniki, na które wpływa gracz - mówi Cory Barlog, dyrektor kreatywny.

Produkcja zaoferuje drzewko zdolności, którym posłużymy się, kreując odpowiadający nam styl walki. Twórcy obiecują, że zagramy zarówno defensywnie, wciąż posługując się tarczą, jak i ofensywnie, przedkładając brutalną siłę nad obronę. Odpowiednie zdolności znajdą też miłośnicy szybkich odskoków i uników. „Jakkolwiek chcesz grać, God of War najprawdopodobniej to umożliwia” - twierdzi Jason McDonald.

Przebierzemy bohaterów w różne zbroje

God of War debiutuje 20 kwietnia, wyłącznie na PlayStation 4. Akcję osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Do Boga Wojny dołącza tym razem syn bohatera. Śmiałkowie wyruszają w podróż, by w dalekim świecie rozsypać prochy zmarłej żony Kratosa.

Produkcja wnosi wiele zmian do serii. Zrezygnowano z widoku z góry, przemodelowano system walki, a także wyposażono Kratosa w nową broń - magiczny topór zastąpi znane z poprzednich produkcji ostrza na łańcuchach.

Zobacz także