God of War na PC to rewelacyjny port - analiza Digital Foundry
„Efekty są spektakularne”.
Nasi koledzy z Digital Foundry poddali analizie debiutujące dzisiaj God of War w wersji PC. Dziennikarze przekonują, że konwersja jest „rewelacyjna”, a efekty prac deweloperów „spektakularne”.
Nowa edycja oferuje szereg ulepszeń względem konsolowego odpowiednika. Przykładowo gra wczytuje się nawet o cztery sekundy szybciej niż na PS5, gdzie tytuł uruchamiany jest we wstecznej kompatybilności - choć ostateczny czas ładowania zależy od posiadanego sprzętu.
Jedną z kluczowych zmian jest zrezygnowanie z renderowania grafiki metodą szachownicową, stosowaną na platformach PlayStation. Dzięki temu obraz jest wyraźniejszy oraz pozbawiony artefaktów i rozmycia na teksturach powierzchniowych. Na jakość nie wpływa używanie DLSS, które poprawia działanie tytułu.
W wersji PC poprawiono też szereg elementów oprawy wizualnej. Ulepszono między innymi cienie - przykładowo te rzucane przez promienie słoneczne na konsolach wyświetlane są w niskiej rozdzielczości, co daje nienajlepszy efekt, który na komputerach można zniwelować zwiększając poziom jakości w ustawieniach, redukując zarazem zjawisko migotania.
Udoskonalono również geometrię otoczenia, co przekłada na większą szczegółowość i bardziej zaokrąglone obiekty. Digital Foundry podkreśla, że ograniczono dzięki temu zjawisko doczytywania tekstur przedmiotów i elementów znajdujących się w pobliżu postaci.
W opcjach można aktywować „oryginalny” poziom graficzny, a więc odpowiadający oprawie wizualnej znanej z bazowego modelu PS4, choć posiadacze słabszych komputerów mogą zmniejszyć jakość cieni ze stopnia ultra na wysokie, by niemal o połowę poprawić wydajność.
„God of War na PC jest spektakularnie dobre, oferując sensowne opcje graficzne, które skalują grę ponad pierwotne doznania znane z PlayStation. Wydajność kart graficznych jest dobra, ale chciałbym zobaczyć poprawę po stronie procesora, zwłaszcza w przypadku strumieniowania w tle i sterowników DX11 od AMD. Wierzę, że te problemy mogą zostać rozwiązane w patchach” - pisze dziennikarz Digital Foundry.