Skip to main content

God of War - pierwsze recenzje

Bóg wojny na medal.

Opublikowaliśmy dziś naszą recenzję God of War na PS4, w której chwalimy nowy kierunek obrany przez deweloperów z Santa Monica. Inne redakcje z całego świata też wydały już werdykt - poniżej zebraliśmy oceny i argumenty największych serwisów.

Chris Kohler z Kotaku uważa, że gra jest wspaniała, choć nie oferuje wcale rewolucyjnych pomysłów, a raczej zapożycza sprawdzone rozwiązania.

„Trochę tu Wiedźmina, trochę Dark Souls, The Last of Us i - wreszcie - trochę starego God of War. To bardziej zbiór sprawdzonych pomysłów niż wyznacznik nowych trendów. Ale to świetne pomysły, zaimplementowane na tyle dobrze, że przywracają serię z otchłani Helheimu”.

Mike Williams z US Gamer zaznacza, że God of War doskonale wyznacza nowy kierunek dla cyklu i robi to, czego nie udało się osiągnąć ostatniej odsłonie - Wstąpieniu z PS3. Zdaniem autora „możliwości są teraz nieograniczone” dla dalszego rozwoju serii.

Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja

Keza McDonald pisząca dla dziennika The Guardian chwali przepiękną oprawę, ale podkreśla też, jak wielkie wrażenie robi fakt, że cała przygoda jest przedstawiona w jednym ujęciu - bez cięć, widocznych przejść między scenami czy ekranów ładowania.

Zobacz na YouTube

Recenzenci zgodnie uważają też, że walka - mimo zmiany perspektywy - nadal pozostaje dynamiczna, brutalna i satysfakcjonująca. Dla wielu zaskoczeniem jest wysoka jakość scenariusza i przedstawienia postaci.

„Kratos, do tej pory prosty bohater, staje się tu skomplikowaną postacią, ojcem, wojownikiem i potworem, który toczy bój zarówno z przeciwnikami, jak i we własnym sercu, by zmagać się ze swoimi uczuciami do syna” - pisze dziennikarz IGN.

Wynik God of War na Metacritic wynosi obecnie 94 punkty. Przykładowe zestawienie ocen.

God of War debiutuje 20 kwietnia na PS4. Choć najnowsza odsłona cyklu nie jest restartem serii, bo nawiązuje do przeszłości bohatera z poprzednich gier, to przenosi akcję do zupełnie nowej krainy. Mamy też do czynienia z innym stylem walki i ukazaniem akcji za pomocą kamery umieszczonej nad ramieniem Kratosa.

Zobacz także