God of War - pierwsze recenzje
Bóg wojny na medal.
Opublikowaliśmy dziś naszą recenzję God of War na PS4, w której chwalimy nowy kierunek obrany przez deweloperów z Santa Monica. Inne redakcje z całego świata też wydały już werdykt - poniżej zebraliśmy oceny i argumenty największych serwisów.
Chris Kohler z Kotaku uważa, że gra jest wspaniała, choć nie oferuje wcale rewolucyjnych pomysłów, a raczej zapożycza sprawdzone rozwiązania.
„Trochę tu Wiedźmina, trochę Dark Souls, The Last of Us i - wreszcie - trochę starego God of War. To bardziej zbiór sprawdzonych pomysłów niż wyznacznik nowych trendów. Ale to świetne pomysły, zaimplementowane na tyle dobrze, że przywracają serię z otchłani Helheimu”.
Mike Williams z US Gamer zaznacza, że God of War doskonale wyznacza nowy kierunek dla cyklu i robi to, czego nie udało się osiągnąć ostatniej odsłonie - Wstąpieniu z PS3. Zdaniem autora „możliwości są teraz nieograniczone” dla dalszego rozwoju serii.
Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja
Keza McDonald pisząca dla dziennika The Guardian chwali przepiękną oprawę, ale podkreśla też, jak wielkie wrażenie robi fakt, że cała przygoda jest przedstawiona w jednym ujęciu - bez cięć, widocznych przejść między scenami czy ekranów ładowania.
Recenzenci zgodnie uważają też, że walka - mimo zmiany perspektywy - nadal pozostaje dynamiczna, brutalna i satysfakcjonująca. Dla wielu zaskoczeniem jest wysoka jakość scenariusza i przedstawienia postaci.
„Kratos, do tej pory prosty bohater, staje się tu skomplikowaną postacią, ojcem, wojownikiem i potworem, który toczy bój zarówno z przeciwnikami, jak i we własnym sercu, by zmagać się ze swoimi uczuciami do syna” - pisze dziennikarz IGN.
Wynik God of War na Metacritic wynosi obecnie 94 punkty. Przykładowe zestawienie ocen.
- The Guardian - 5/5
- US Gamer - 5/5
- Polygon - 10/10
- IGN - 10/10
- Destructoid - 10/10
- Easy Allies - 10/10
- Game Informer - 9,75/10
- GameSpot - 9/10
- Gry-Online - 9,5/10
God of War debiutuje 20 kwietnia na PS4. Choć najnowsza odsłona cyklu nie jest restartem serii, bo nawiązuje do przeszłości bohatera z poprzednich gier, to przenosi akcję do zupełnie nowej krainy. Mamy też do czynienia z innym stylem walki i ukazaniem akcji za pomocą kamery umieszczonej nad ramieniem Kratosa.