Skip to main content

God of War Ragnarok - 120 FPS i Hz, tryb wysokiej liczby klatek: czemu nie mogę włączyć

Nieodstępna opcja na PS5.

Jedną z najciekawszych opcji God of War Ragnarok na konsoli PS5 jest graficzny tryb wysokiej liczby klatek na sekundę, który - nieco błędnie - nazywany jest trybem 120 FPS. Na tej stronie dowiesz się, na czym on polega ta opcja i dlaczego niektórzy nie mogą jej włączyć.

Jeśli szukasz spisu wszystkich trybów graficznych i porad osnośnie wyboru, zajrzyj na naszą stronę o trybach graficznych na PS5 i PS4.


Na tej stronie:


Jak działa tryb wysokiej liczby klatek na sekundę

Tryb wysokiej liczby kl./s sprawia, że gra przełączana jest na tryb odświeżania 120 Hz, jednocześnie dążąc do uzyskania płynności rzędu 120 FPS.

Nie oznacza to jednak stałych 120 klatek na sekundę. W praktyce udaje się uzyskać więcej niż 60, ale 120 to raczej nieosiągalny pułap, nawet w stosunkowo „pustych” lokacjach. Średnio jest to przedział 70-80 klatek na sekundę.

Jeżeli jednak jesteś miłośnikiem wysokiej płynności, warto włączyć ten tryb - o ile masz taką możliwość. Opcję znajdziesz w Ustawieniach, w zakładce Grafika i kamera:


Wymagania do włączenia trybu

Tryb wysokiej liczby kl./s nie jest możliwy do włączenia na każdym wyświetlaczu. Wymagania to:

  • Telewizor lub monitor obsługujący HDMI 2.1
  • Przewód HDMI 2.1
  • Telewizor lub monitor obsługujący odświeżanie 120 Hz

Jeżeli twój monitor lub telewizor nie spełnia tych warunków, omawiana opcja będzie wyszarzona w menu i nie będziesz mógł jej włączyć.

Obsługa wysokiej liczby Hz i HDMI 2.1 jest bardziej popularna w gamingowych monitorach niż telewizorach, więc jeśli masz taką możliwość, spróbuj przełączyć się na monitor.

Następnie: God of War Ragnarok - topór Lewiatan: ulepszanie, Mroźny Płomień

Spis treści: God of War Ragnarok - Poradnik, Solucja

Poprzednio: God of War Ragnarok - zmiana poziomu trudności i opcje dostępności

Zobacz także