Skip to main content

God of War Ragnarok dostanie mnóstwo trybów graficznych

Wyjątkowo szeroki wybór.

Twórcy God of War Ragnarok opublikowali szczegóły trybów graficznych, jakie znajdziemy w ustawieniach gry na PS4 i PS5. Wygląda na to, że niemal każdy znajdzie coś dla siebie, bo wybór jest naprawdę szeroki.

God of War Ragnarok jest tuż za rogiem, a my z przyjemnością dzielimy się z wami szczegółami wszystkich trybów graficznych, które będą dostępne na PS5, PS4 Pro i PS4! Sprawdźcie wszystkie poniższe opcje, by poznać rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę w każdym z trybów”.

Na standardowym PS4 nie ma wielkiego wyboru - zagramy wyłącznie w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Na PS4 PRO zagramy w trybie jakości przy dynamicznej rozdzielczości 1440-1656p przy ok. 30 FPS. W trybie wydajności widełki skalowania obrazu są znacznie szersze, a rozdzielczość będzie wahać się od 1080p do 1656p. Liczba klatek na sekundę jest odblokowana, a zatem może przekroczyć 30 FPS, choć może wiązać się to z uciążliwymi skokami framerate'u.

Najwięcej opcji oferuje PlayStation 5 - znajdziemy tu aż sześć różnych trybów graficznych, których wybór zdaje się dość ciekawy. A zatem, na PS5 możemy wybrać:

  • Tryb wydajności - dynamiczne 4K (1440-2160p) przy 60 FPS;
  • Tryb wydajności z HFR - 1440p, odblokowane 60 FPS;
  • Tryb wydajności z HFR i VRR - 1440p, odblokowane 60 FPS;
  • Tryb jakości - natywne 4K (2160p), 30 FPS;
  • Tryb jakości z HFR - dynamiczne 4K (1800-2160p), 40 FPS;
  • Tryb jakości z HFR i VRR - dynamiczne 4K (1800-2160p), odblokowane 40 FPS

HFR oznacza High Frame Rate, wysoką liczbę klatek na sekundę, a VRR to Variable Refresh Rate, czyli zmienna częstotliwość odświeżania. Wygląda na to, że w trybach wydajności God of War Ragnarok przekroczy 60 klatek na sekundę, ale twórcy nie ośmielili się nazwać tego trybem 120 FPS. Może to wskazywać na to, że tak wysokich wyników nie zobaczymy często, a być może i w ogóle.

Najbardziej zbalansowaną opcją wydaje się tryb jakości z HFR i VRR, który da nam przyzwoitą rozdzielczość przy całkiem płynnej rozgrywce - 40 klatek na sekundę przy zastosowaniu technologii VRR może sprawiać bardzo płynne wrażenie w niektórych przypadkach. Minusem jest konieczność posiadania odpowiedniego telewizora lub monitora.

Zobacz także