God of War Ragnarok ma być dla każdego. Gra otrzyma ponad 60 opcji dostępności
Tytuł przyjazny dla użytkownika.
God of War Ragnarok zaoferuje szeroką gamę funkcji, które pozwolą dostosować rozgrywkę pod osobiste potrzeby i ograniczenia. To kolejna - po The Last of Us Part 2 i 1 - gra Sony, oferująca imponujący wachlarz opcji dostępności.
Opcje dostępności zostały opracowane przede wszystkim z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Twórcy skupili się na czterech głównych obszarach: wzroku, słuchu oraz umiejętnościach motorycznych i kognitywnych. Wśród oferowanych przez grę funkcji znajdziemy m.in.:
- tryb wysokiego kontrastu, który pozwoli dostosować kolor przedmiotów;
- ułatwione sekwencje zręcznościowe (np. rzut toporem);
- sygnały dźwiękowe oraz napisy, które wskażą przycisk jaki należy wcisnąć;
- wspomaganie nawigacji kamery;
- automatyczne podnoszenie przedmiotów.
„To opowieść fantasy. Chodzi o ojca i syna. Tu chodzi o przeznaczenie i Dziewięć Światów. Możliwość zagłębienia się w to, niezależnie od swojego pochodzenia, doświadczenie wszystkich tych bogatych szczegółów historii. To mnie napędza każdego dnia” - mówi w rozmowie z Game Informer Mila Pavlin, szefowa działu odpowiedzialnego za „doświadczenie użytkownika”.
To tylko niektóre z przygotowanych przez twórców udogodnień. Ich pełen wachlarz poznamy już niedługo, gdyż God of War Ragnarok zadebiutuje na rynku 9 listopada 2022 roku.