Skip to main content

God of War Ragnarok - Na ratunek Tyrowi: Przedostań się na przód zepsutej kolejki

Kratos i Atreus wchodzą do kopalni i rozwiązują liczne zagadki z mechanizmami na wodę.

Po pokonaniu potwora Dreki w God of War Ragnarok, Kratos i Atreus kontynuują wędrówkę w stronę kopalni, gdzie może być uwięziony Tyr - misja Na ratunek Tyrowi.


Na tej stronie:


Przedostań się na przód zepsutej kolejki

  • Po pokonaniu Drekiego przechodzimy niewielką szczeliną między skałami i podążamy górską ścieżką w głąb lokacji.
  • Po wyjściu z drugiej strony skręcamy w lewo i kierujemy się ścieżką w dół. Po wspięciu się na skałę zobaczymy w oddali wagonik - docieramy do niego.
  • Po dotarciu na miejsce odcinamy wagony i zgodnie z instrukcjami Atreusa ustawiamy lokomotywę na szynach. Możemy przesuwać ją w lewo lub prawo.
  • Po chwili jazdy zostaniemy zaatakowani. Jest to oskryptowana sekwencja, więc po prostu wciskamy pojawiające się na ekranie przyciski, aż wagonik się wykolei.

Poszukaj Tyra w kopalni

  • Po przetrwaniu kraksy i pokonaniu kolejnej fali wrogów schodzimy na pomost i kierujemy się w prawo. Następnie trafiamy Ostrzami Chaosu w beczkę na bryle złota. Po walce wchodzimy do odblokowanego przejścia.
  • Po wyjściu z korytarza zeskakujemy na dół po lewej stronie, na podest poniżej. Teraz czeka nas eksploracja kopalni oraz rozwiązanie kilku zagadek środowiskowych.

Na zewnątrz kopalni - zagadki z mechanizmami

  • Po dotarciu do pierwszej przeszkody zacznijmy od rzucenia lewiatanem w akwedukt powyżej nas. Spowoduje to, że wielki blok kamienia przed nami opuści się i będziemy mogli przeskoczyć na drugą stronę.
  • Dalej przy skrzyni skręcamy w prawo i idziemy przed siebie. Po chwili trafimy na kolejny mechanizm blokujący dalszą przeprawę.
  • Teraz podsadzamy Atreusa na podest. Czekamy, aż chłopak dotrze do mechanizmu. Kiedy mu się to uda, rozkazujemy opuścić most zwodzony. Kładka będzie się powoli opuszczała.
  • Gdy kładka będzie na równym poziomie, rzucamy Lewiatanem w koło zębate po prawej stronie i przeskakujemy na przeciwną stronę.
  • Następnie za pomocą ostrzy chaosu przesuwamy dźwignię. Dzięki temu Kratos może teraz przejść pod dużym kamieniem.
  • Następnie odwracamy się w przeciwną stronę i rzucamy lewiatanem w źródło wody powyżej. Spowoduje to, że kamień opuści się, a my będziemy mogli wskoczyć na niego.
  • Potem przywołujemy Lewiatana, dzięki czemu skała posłuży za windę i uniesie nas na górę. Przeskakujemy na platformę i podnosimy bramę.
  • Po dotarciu na sporą arenę rozmawiamy z Sindrim i staczamy walkę z kilkoma potworami. Po wszystkim wspinamy się na półkę skalną przed nami i wchodzimy do jaskini.

Wnętrze kopalni

  • Idziemy prawie do końca korytarza i skręcamy w lewo, po czym zeskakujemy na dół groty. Każemy Atreusowi strzelić w dźwiękokamień blokujący przejście, po czym przechodzimy wąskim tunelem.
  • W kolejnej pieczarze czeka nas walka z potworem Bergsra. Nie jest to przeciwnik oznaczony jako boss, ale i tak ma sporo zdrowia, zadaje mocne ataki i może sprawić nam nieco problemów.
  • Uważamy na plucie jadem oraz potężne ciosy pięściami i staramy się jak najszybciej wyeliminować wroga. Wróg co jakiś czas będzie wypuszczał z siebie małe potwory, które dobrze jest szybko pokonać Ostrzami Chaosu.
  • Następnie idziemy w stronę niewielkiego przejścia i wsiadamy do łódki, która płynąc przez sztolnię zabierze nas wgłąb kopalni.
  • Po wyjściu na brzeg idziemy w lewo, docierając do szybu. Tu czekają nas kolejne zagadki środowiskowe z mechanizmami do rozwiązania.

Wnętrze kopalni - pierwsza zagadka z wodą

  • Najpierw każemy Atreusowi zniszczyć dźwiękokamień, po czym rzucamy toporem tak, żeby woda przelała się przez barierki i napędziła koło pod niższą rynną.
  • Teraz przeskakujemy na drugą stronę i przechodzimy przez widoczne drzwi.
  • W kolejnym pomieszczeniu Atreus musi zniszczyć następny dźwiękokamień. Odblokuje to szczelinę, przez którą przechodzimy. Na rozwidleniu idziemy w lewo, po czym na kolejnym skrzyżowaniu w prawo, do góry.

Wnętrze kopalni - druga zagadka z wodą, aktywacja windy

  • Kolejna łamigłówka jest bardziej skomplikowana. Zaczynamy od rzucenia toporem nad kołem młyńskim po lewej, aby podnieść szczypce. Przeskakujemy na drugą stronę.
  • Podchodzimy do pomostu od lewej strony i pociągamy Ostrzami za dźwignię. Sprawi to, że zmieni się bieg wody w akwedukcie powyżej.
  • Wracamy na drugą stronę i zeskakujemy na dół po lewej. Wspinamy się po łańcuchu na górę. Na szczycie pomostu pociągamy za kolejną dźwignię, co aktywuje windę. Rzucamy jeszcze tylko Lewiatanem w rynnę na górze, żeby tymczasowo zablokować dopływ wody.
  • Wchodzimy do windy i przywołujemy Lewiatana. Dźwig zabierze nas na górę. Następnie przechodzimy przez duże wrota i po drugiej stronie zeskakujemy na dół.
  • Po walce podchodzimy do trupa zaklinowanego w skale i wyciągamy szczątki nieszczęśnika. Przeciskamy się przez odblokowaną teraz szczelinę.
  • Po drugiej stronie każemy Atreusowi zniszczyć dźwiękokamień. Gdy to zrobi, to Kratos musi przeskoczyć przez rozpadlinę na drugą stronę.
  • Podążamy cały czas prosto podestem, aż wejdziemy do niewielkiego pomieszczenia z liną do naciągnięcia. Arteus musi zniszczyć skałę blokującą linę, po czym naciągamy linę i zjeżdżamy po tyrolce na drugą stronę.

Wnętrze kopalni - trzecia zagadka z wodą, spadające kamienie

  • Zacznijmy od skręcenia w lewo i podsadzenia Atreusa. Dotrze on do mechanizmu, który będzie dozował wybuchowe kamienie.
  • Teraz musimy dobrze się zgrać w czasie. Każemy chłopakowi pociągnąć za dźwignię i zamrażamy kamień tak, żeby był na równi z kołem młyńskim. Po usunięciu topora skały powinny zostać w miejscu sprawiając, że woda będzie się przelewać i napędzi kołowrót.
  • Teraz odwracamy się i zamrażamy toporem przepływ wody w rynnie po drugiej stronie szybu. Zatrzyma to kręcące się koło i uruchomi mechanizm.
  • Przeskakujemy po haku na kamień, przyzywamy topór, a potem każemy Atreusowi strzelić w zamrożone wcześniej skały. Kamień przesunie się pod bramę, która jest naszym celem.
  • W kolejnym już pomieszczeniu, które zwiedzimy, skręcamy w lewo i przechodzimy w głąb pieczary ciasnym przejściem.
  • Teraz chłopak musi strzelić w cztery skały blokujące wrota. Po tym rozpocznie się walka z nowym rodzajem przeciwników. Gdy uporamy się z wrogami, to przechodzimy przez bramę i odnajdujemy Tyra.

Następnie: God of War Ragnarok - Na ratunek Tyrowi: Ścigaj Tyra

Spis treści: God of War Ragnarok - Poradnik, Solucja

Poprzednio: God of War Ragnarok - boss: krokodyl, Dreki

Zobacz także