God of War Ragnarok nawet w 120 FPS. Cztery tryby grafiki do wyboru
HDMI 2.1 w akcji.
Najnowsze zapowiedzi God of War Ragnarok ujawniają między innymi dostępne w grze tryby graficzne. Jak się okazuje, opcje są aż cztery, pozwalając grać nawet w 120 klatkach na sekundę.
„Choć gra zadebiutuje również na PS4, skok graficzny jest większy, niż się spodziewałem. Nie pamiętam, żebym w odsłonie z 2018 roku zbyt często robił screenshoty okolic, a w tym przypadku wykonałem już kilkanaście »pamiątkowych« zdjęć z krain” - napisał Przemek w swoich wrażeniach.
Zrzuty z ekranu mógł wykonywać w kilka wersjach, ponieważ lista dostępnych trybów grafiki prezentuje się następująco:
- Przewaga rozdzielczości - 4K i zablokowane 30 FPS
- Przewaga wydajności - zablokowane 60 FPS
- Przewaga rozdzielczości (wysoka płynność) - 4K i zablokowane 40 FPS
- Przewaga wydajności (wysoka płynność) - płynność do 120 FPS
Zestawienie pochodzi z serwisu Press Start i dotyczy wersji PlayStation 5. Nie znamy szczegółów, lecz można domyślać się, że na PS4 sytuacja będzie wyglądała zgoła inaczej - nie wyobrażamy sobie grania w 120 klatkach na sekundę na sprzęcie poprzedniej generacji.
Jak można się domyślać, dwie ostatnie opcje wymagają także odpowiedniego ekranu, obsługującego HDMI w wersji 2.1. Uwagę zwraca szczególnie możliwość rozgrywki w 40 FPS, co jest wartością, którą widzimy stosunkowo rzadko w grach wideo.