God of War Ragnarok: porównanie grafiki na PS4, PS4 Pro i PS5
W każdym wypadku wygląda świetnie.
W sieci pojawiły się nagrania, pozwalające porównać grafikę w God of War Ragnarok na platformach Sony obecnej i poprzedniej generacji. Jak się okazuje, gra w każdym wypadku wygląda bardzo dobrze.
Jedno z takich zestawień przygotował kanał YouTube ElAnalistaDeBits. Jak możemy zobaczyć na nagraniu, różnica polega głównie na rozdzielczości wyświetlania obrazu oraz jakość tekstur. Co ciekawe, najwyraźniej nie zmienia się np. obfitość roślinności na mapie, chociaż jest to częste miejsce do „cięć”. Wygląda więc na to, że Ragnarok faktycznie „wyciska ostatnie soki” z PS4.
Trzeba natomiast przyznać, że na PS5 znacznie lepiej prezentują się np. odbicia w błyszczących powierzchniach oraz cienie. Te są zdecydowanie bardziej wyraźne i bogatsze w detale. Pod względem wydajności natomiast nie ma zaskoczenia. O ile PS5 trzyma stabilne 30, 40 lub 60 klatek (zależnie od trybu graficznego), a w trybie 120 Hz liczba ta dochodzi do ok. 90 FPS-ów, to w trybie wydajności PS4 Pro gra utrzymuje około 50 kl/s lub stabilne 30 w trybie jakości. Na „podstawowym” PS4 zagramy tylko w 30 klatkach.
Zobacz także: God of War Ragnarok - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik
Przypomnijmy, że gra zadebiutuje już 9 listopada, oczywiście na PS4 i PS5. Twórcy przygotowali aż 9 ustawień wyświetlania obrazu i ponad 60 opcji dostępności, zatem każdy gracz może niemal dowolnie dostosować przygody Kratosa i Atreusa do swoich preferencji.