God of War Ragnarok zdominował DICE 2023, ale tytułu gry roku nie otrzymał
Zacięty pojedynek z Elden Ring.
W nocy z czwartku na piątek odbyła się 26 gala przyznania corocznych nagród D.I.C.E. przez Akademię Internaktywnych sztuk i Nauk. Tegoroczną edycję zdominował God of War Ragnarok, zdobywając wyróżnienia w aż siedmiu kategoriach, ale tytuł gry roku co ciekawe przypadł Elden Ring.
Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie wydarzenia, w tym roku przyznano nagrody w 23 kategoriach, a na finalnych zwycięzców oddano w sumie ponad 30 tys. głosów - głosowali zrzeszeni w Akademii branżowi profesjonaliści, w tym deweloperzy ze studiów, które zostały nagrodzone w zeszłym roku.
God of War Rangarok wyróżniono między innymi w kategoriach „Kierunku Artystycznego”, „Animacji”, „Projektu gry” czy „Projektu Audio”. Największym konkurentem najnowszej odsłony przygód Kratosa był oczywiście Elden Ring od studia FromSoftware. Chociaż dzieło Japończyków nagrodzono w „zaledwie” czterech dziedzinach, to zgarnęło najważniejszą statuetkę, czyli za Grę Roku.
Oprócz tego podczas gali wręczono także specjalne wyróżnienie. Tim Schafer, czyli współtwórca legendarnych przygodówek studia LucasArts, a potem wieloletni szef studia Double Fine Productions, otrzymał honorową nagrodę za całokształt twórczości i „niesamowity wkład w rozwój rynku gier przez ponad 30 lat kariery”. Listę wszystkich nagrodzonych podczas gali gier zamieszczamy poniżej:
- Gra roku: Elden Ring
- Niezwykłe osiągnięcie w reżyserii gry: Elden Ring
- Niezwykłe osiągnięcie w projekcie gry: Elden Ring
- Niezwykłe osiągnięcie w animacji: God of War Ragnarok
- Niezwykłe osiągnięcie w kierunku artystycznym: God of War Ragnarok
- Niezwykłe osiągnięcie w kreowaniu postaci: Kratos (God of War Ragnarok)
- Niezwykłe osiągnięcie w oryginalnej ścieżce dźwiękowej: God of War Ragnarok
- Niezwykłe osiągnięcie w projekcie audio: God of War Ragnarok
- Niezwykłe osiągnięcie w prowadzeniu historii: God of War Ragnarok
- Niezwykłe osiągnięcie techniczne: Elden Ring
- Gra akcji roku: Vampire Survivors
- Przygodowa gra roku: God of War Ragnarok
- Rodzinna gra roku: Mario + Rabbids: Sparks of Hope
- Bijatyka roku: MultiVersus
- Wyścigowa gra roku: Gran Turismo 7
- Gra RPG roku: Elden Ring
- Sportowa gra roku: OlliOlli World
- Strategiczna/Symulacyjna gra roku: Dwarf Fortress
- Sieciowa gra roku: Final Fantasy XIV: Endwalker
- Wyjątkowe osiągnięcie techniczne w grach VR: Red Matter 2
- Gra VR roku: Red Matter 2
- Niezwykłe osiągnięcie w grach niezależnych: Tunic
- Mobilna gra roku: Marvel Snap