God of War - Starcia w szczelinie: Midgard
Miejsca występowania portali z przeciwnikami i cennymi przedmiotami.
Szczeliny są specjalnymi miejscami, które możesz znaleźć w wielu różnych regionach światów.
Jest ich w sumie 18 i są związane z pracą polegającą na ich zamknięciu (praca Zamknij szczeliny).
Szczelina to charakterystyczna, czarna, zmieniająca swój kształt dziura zawieszona w powietrzu.
Kiedy wejdziesz z nią w interakcję, to Kratos włoży do środka rękę, a po chwili z innego wymiaru wyjdą przeciwnicy (zazwyczaj różni, ale bardzo silni).
Po ich pokonaniu wejdź w interakcję ze szczeliną po raz drugi. W ten sposób ją zamkniesz i przy okazji zdobędziesz nagrody - najczęściej cenne przedmioty i sporo srebra.
Dziki las
Szczelina #1
Po dotarciu do ostatniej lokacji w ukrytej komnacie. Uważaj, bo po wejściu z nią w interakcję czeka cię trudne starcie ze sporą ilością wrogów, w tym z niebezpiecznym upiorem przywołującym zmory.
Zwłoki Thamura
Szczelina #1
Po dotarciu na otwarty plac, gdzie będziesz walczył z kilkoma wulverami. Z prawej strony placu jest czerwony kryształ (1). Weź go i rzuć w roślinę z prawej na górze (2), po czym strzel w kryształ elektryczną strzałą. Dzięki temu na dół spadnie niebieski kryształ, który zanieś w specjalne miejsce przy murze (3). Ustaw go i strzel niebieską strzałą, dzięki czemu aktywujesz szczelinę.
Góra
Szczelina #1
Po powtórnym dotarciu na szczyt (np. misji głównej o nazwie Wróć na szczyt), zobaczysz szczelinę na placu. Wejdź z nią w interakcję, pokonaj wrogów, którzy wyjdą (w tym silnego lodowego wojownika), a potem zamknij szczelinę.
Konunsgard
Szczelina #1
Do Konunsgardu, czyli krainy w północno zachodniej części Midgardu, dotrzesz w ramach przysługi o nazwie Niech żyje król. Po przejściu przez krasnoludzką twierdzę i salę tronową wyjdziesz na zewnątrz. Kontynuuj ścieżką, aż dotrzesz do miejsca ze szczeliną.
Wybrzeże dziewięciu
Szczelina #1
Po dotarciu do świątyni, do której przechodzisz z mostu Tyra. Strzel niebieskimi strzałami w trzy kryształy znajdujące się w lokacji z dwoma znacznikami informacji, a na środku lokacji pojawi się szczelina.
Szczelina #2 (lokacja: Wieża Niflheimu)
Po dotarciu do doku u podnóża wieży, skorzystaj z windy, żeby wjechać na górę. Szczelina będzie nieco na lewo od windy.
Szczelina #3 (lokacja: Rada Walkirii)
Szczelina znajduje się na szczycie półki skalnej nieco na zachód od wieży Alfheimu. Dopłyń na plażę, zniszcz elektryczną strzałą trzy czerwone kryształy, a potem wejdź po kamiennej ścianie na górę. Szczelina będzie z prawej strony.
Szczelina #4 (lokacja: Veidrrgard)
Uwaga - do Veidrrgardu możesz się dostać po otworzeniu wielkiej, rzecznej bramy w Skalnych Wodospadach.
Po dotarciu do przystani na południu Veidrrgardu (dostaniesz się do niego otwierając wielką, wodną bramę z lokacji o nazwie Skalne Wodospady). Po dotarciu na miejsce skorzystaj z łańcucha (1) z prawej, aby podnieść bramę (2) - zablokuj mechanizm rzucając w koło na prawo i w górę od łańcucha. Następnie wejdź na górę i na szczycie wejdź w interakcję ze szczeliną.
Szczelina #5 (lokacja: Wyspa Śmierci)
Szczelina znajduje się w miejscu z kilkoma windami. Aby się do niej dostać musisz je odpowiednio ustawić przy pomocy obrotowych mechanizmów, które znajdują się nad nimi. Wykonaj następujące czynności:
- Obniż maksymalnie windę (1) przy szczelinie i zjedź na nią po linie.
- Skorzystaj z mechanizmu, aby unieść windę, na której jesteś.
- Obniż windę (2) z lewej strony i zjedź na nią po linie.
- Użyj mechanizmu, aby wjechać do góry, po czym obniż windę, z której się tu dostałeś.
Teraz wystarczy zjechać na obniżoną windę i wejść w interakcję ze szczeliną.
Szczelina #6 (lokacja: Posterunek elfów światła)
Zacznij obchodzić lokację. W pewnej chwili dotrzesz do miejsca, gdzie zrzucasz na dół łańcuch. Zejdź niżej, a szczelina będzie przed tobą.
Szczelina #7 (lokacja: Wieża Alfheimu)
Szczelinę znajdziesz na szczycie wieży Alfheimu.
Szczelina #8 (lokacja: kanał prowadzący do Konunsgardu)
- Spis treści: God of War - Poradnik, Solucja
- Następnie: God of War - Starcia w szczelinie: Alfheim
Po wpłynięciu do kanału do Konunsgardu - zaraz na początku skręć w lewo i zacumuj łódź w doku. Wejdź na górę po kamiennej ścianie i udaj się w prawo, gdzie znajdziesz szczelinę.