Skip to main content

God of War - Uwolnij smoki

Niewola Otra, Ogień Reginna, Ucieczka Fafnira.

W trakcie przygody w God of War natkniesz się na trzy przysługi związane ze smokami. Są to:

  • Niewola Otra
  • Ogień Reginna
  • Ucieczka Fafnira

W każdym z tych zadań jest dotarcie do zakutego w magiczny łańcuch smoka i uwolnienie go poprzez zniszczenie trzech okolicznych ołtarzy, dzięki którym zwolnione zostanie zaklęcie trzymające bestię w niewoli.

Chociaż przebieg zadań jest za każdym razem podobny, to czasami pewne problemy mogą stanowić niektóre, bardziej wymagające elementy. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wiadomości związane z uwalnianiem poszczególnych smoków.


Niewola Otra

Tego smoka spotkasz po dotarciu do krainy na północnym-wschodzie Midgardu, czyli Veidrrgardu. Do tego regionu możesz się dostać, jeśli wcześniej otworzysz wielką, rzeczną bramę w miejscu o nazwie Skalne Wodospady.

Smoka znajdziesz na przystani na południu - jest na szczycie kamiennych schodów. Pierwszy ołtarz znajduje się na prawo od smoka. Wystarczy wejść po schodach na górę i skręcić w prawo. Aby dotrzeć do drugiego, to na szczycie schodów skieruj się w lewo. Przed sobą zobaczysz mały wodospad. Udaj się w lewo i kontynuuj, aż dotrzesz do kamiennych schodów. Wejdź na ścianę na lewo od nich, przejdź przez drewniany most i idź prosto, aż do drugiego ołtarza.

Aby dostać się do trzeciego należy rozwiązać pewną zagadkę związaną z kamienną bramą. Przede wszystkim udaj się w lewo, aż dotrzesz do okrągłej areny z kamiennymi płytami. Następnie wejdź na górę po schodach z prawej. Skręć w prawo, a potem w lewo. Dzięki temu znajdziesz się w miejscu (1), z którego będziesz mógł przeskoczyć w pobliże bramy (2) - przy okazji możesz wysadzić w powietrze wybuchową wazę (3).

Teraz przy pomocy obrotowych mechanizmów (1-4) ustaw runy, takie jak na powyższym obrazku. W ten sposób otworzysz ogromną bramę. Wejdź do świątyni i skieruj się w prawo. Na prawo od mechanizmu, który obniża poziom wody, wysadź wazę i przejdź do miejsca z ostatnim ołtarzem.

Na koniec udaj się w pobliże smoka i wejdź w interakcję ze znajdującym się przed bestią ołtarzem, do którego jest przywiązany zaklęciem. Po uczynieniu tego uwolnisz smoka, który po chwili odleci.


Ogień Reginna

Zadanie oswobodzenia tego smoka będziesz mógł się podjąć w trakcie wypełniania dla krasnoludów Broka i Sindriego ostatniej przysługi o nazwie Niech żyje król. W jej trakcie odkryjesz na północnym-zachodzie Midgardu nowy teren - Konunsgard.

Kiedy będziesz przez niego przechodził trafisz na uwięzionego smoka. Celem będzie zniszczenie trzech ołtarzy, co spowoduje jego uwolnienie. Pierwszy z nich znajduje się na lewo od bestii - wystarczy przeskoczyć zniszczony most i iść przed siebie. Drugi znajdziesz w małej jaskini leżącej na lewo od pierwszego.

Aby dotrzeć do trzeciego ołtarza musisz najpierw otworzyć przejście do jaskini z lewej. W tym celu weź czerwony kryształ (1) i rzuć nim w stalowe pręty blokujące jedną z pieczęci (2). Następnie strzel w nie elektryczną strzałą, po czym szybko rzuć toporem w dwie pozostałe pieczęcie (3, 4). Przejdź przez jaskinie i kontynuuj marsz tak długo, aż trafisz na otwartą przestrzeń z elfami. Pokonaj je i zniszcz ostatni ołtarz.

Na sam koniec udaj się w pobliże smoka i wejdź w interakcję z ołtarzem, do którego przyczepiony jest magiczny łańcuch.


Ucieczka Fafnira

Do tego smoka dotrzesz w lokacji o nazwie Rada Walkirii, do której dostaniesz się łodzią z Wybrzeża Dziewięciu. Po wejściu na skalną ścianę skieruj się w lewo i przejdź przez drewniane drzwi, a dotrzesz do lokacji ze smokiem.

Aby go uwolnić musisz zniszczyć trzy ołtarze. Pierwszy jest we wnęce z lewej strony areny - wystarczy zeskoczyć na dół i pobiec w lewo. Drugi ołtarz znajdziesz z prawej strony areny. Dobiegnij do strumyka, przeskocz przez niego i wejdź na górę po ścianie. Ołtarz będzie przed tobą.



Trzeci ołtarz jest blisko smoka, przy ścianie z jego lewej strony. Po zniszczeniu wszystkich trzech pamiętaj jeszcze, aby wejść w interakcję z kotwiczką, co finalnie uwolni smoka.

Zobacz także