God of War - Wróć na szczyt: góra, Pradawny, Baldur
Ponownie przechodzimy przez górę i docieramy do portalu do krainy gigantów.
Po tym, jak Kratos pomógł wyleczyć Atreusa z niebezpiecznej choroby, dwójka bohaterów w końcu dotarła do skarbca Tyra.
Oprócz wielu pułapek i poukrywanych kosztowności tytułowego gospodarza, skarbiec zawierał również czarną runę.
To właśnie dzięki niej możliwe będzie otworzenie przejścia do świata gigantów, czyli Jotunheimu.
Aby to uczynić bohaterowie, wraz z gadającą głową Mimira, ponownie muszą dotrzeć na najwyższy szczyt Midgardu.
Przejdź przez most Tyra i zacznij kierować się w stronę góry. Przejdź przez świątynię. Po wyjściu przez nią dotrzesz na plac z Sindrim.
Po rozmowie z kowalem rozpraw się z grupą przeciwników (wśród nich będzie ogr oraz wulver), po czym na piechotę wyrusz wzdłuż ścieżki (po drodze będziesz musiał wspiąć się po kamiennej ścianie).
Na końcu wejdź na kolejną ścianę i rozpraw się z nowym rodzajem przeciwników, pomiotami, którzy będą wychodzić z portali. Kiedy skończysz przejdź przez kamienne drzwi, a potem kontynuuj kierując się w stronę góry.
Po dotarciu na miejsce przejdź przez bramę. Dotrzesz do miejsca, gdzie spotkasz rannego Modiego, przy który rozpocznie się scenka. Kiedy się zakończy skieruj się w do korytarza z lewej i strzel w czerwony kryształ elektryczną strzałą. W ten sposób odblokujesz przejście. Kontynuuj, aż do drewnianych drzwi, które otwórz.
Przejdź przez pomieszczenie, zabijając po drodze rywali. Na końcu wejdź na drewniane podwyższenie, Ostrzami Chaosu zniszcz korzenie, po czym skorzystaj z windy. Kiedy wjedziesz na górę rozpraw się z przeciwnikami i ruszaj w lewą stronę.
Walka z Pradawnym (Mroźnym)
Po przejściu przez tunel dotrzesz do nowej lokacji. Atreus wybiegnie przed Kratosa i po chwili obudzi Pradawnego.
W trakcie walki z przeciwnikiem pamiętaj o kilku rzeczach:
- Unikaj wszystkich jego ataków. Najlepiej trzymać się na dystans i ukrywać za przeszkodami w momencie, gdy korzysta z lodowego strumienia.
- Kiedy przeciwnik otwiera swoją klatkę w celu wystrzelenia lasera, szybko atakuj jego wnętrze rzucając w nie toporem.
- Wypadające z rywala fragmenty możesz podnosić i rzucać nimi w pradawnego. Kiedy to zrobisz, przeciwnik na chwilę odsłoni serce, które możesz zaatakować.
- Druga możliwość zadawania rywalowi obrażeń, to ściągnięcie go w pobliże wiszących pod sufitem wybuchowych waz. Kiedy wróg pod taką wejdzie, strącaj je toporem wprost na głowę przeciwnika.
Po walce pozbieraj pozostałości po przeciwniku. Jeśli chcesz, to możesz przesunąć wagon, dzięki czemu dostaniesz się do skrzyni z cennym elementem ekwipunku. Kiedy będziesz gotowy ruszaj w prawo. Przejdź przez drewniany mostek i kontynuuj.
W korytarzu natkniesz się na Sindriego, u którego możesz zakupić ulepszenia. Kiedy będziesz gotowy przejdź przez drzwi z lewej. Dotrzesz do szczytu, gdzie znajdziesz szczelinę (możesz wejść z nią w interakcję, ale przygotuj się na odparcie silnych wrogów) oraz skrzynię z pierwszą częścią szyfru odblokowującego dostęp do świata mgły, czyli Niflheimu. Kiedy będziesz gotowy skieruj się w lewo i wejdź na górę po kilku kamiennych ścianach.
Portal i spotkanie z Baldurem
Po wspinaczce w końcu dotrzesz na szczyt. Kiedy się tam znajdziesz udaj się w prawo. Zniszcz korzenie i wejdź po kolejnej ścianie na szczyt góry.
Kiedy znajdziesz się na szczycie Atreus podejdzie do kamiennej bramy i użyje na niej czarnej runy. Wejdź z nią w interakcję i uderz cztery razy, tak jak w pieczęcie blokujące drzwi. Rozpocznie się scenka, w której bohaterowie zostaną zaatakowani przez Baldura.
Po znalezieniu się na grzbiecie lecącego smoka wykonuj ataki (R1), a potem bloki (L1) i uniki (lewy analog) przed Baldurem, po czym wyprowadzaj kontrataki, a następnie znów atakuj. Po dość długiej scence przejmiesz kontrolę nad Kratosem, który wyląduje w Helheimie.
- Spis treści: God of War - Poradnik, Solucja
- Następnie: God of War - Ucieknij z Helheimu: łódź, ogniska
Podejdź do lodowej bryły, która przytrzasnęła Atreusa i uwolnij go, po czym rozpocznie się następny przerywnik, który zakończy bieżącą misję.