God of War wygląda świetnie na PS4 Pro - uważa Digital Foundry
Wstępny test gry.
Nasi koledzy z brytyjskiego Eurogamera zapoznali się z God of War na PS4 Pro. Ulepszona wersja konsoli czyni z przygód Kratosa i jego syna jedną z najładniejszych gier dostępnych na sprzęcie Sony.
Przede wszystkim produkcja korzysta z renderingu szachownicowego, co pozwala na wyświetlenie 2160 pikseli na ekranie. Obraz jest ostry i prezentuje się lepiej niż w Horizon: Zero Dawn, nawet na ekranie wyposażonym jedynie w ultra HD.
Model głównego bohatera jest bardzo szczegółowy, z wieloma drobiazgowymi elementami na jego ubraniu i akcesoriach. Digital Foundry zaznacza ponadto, że nie tylko przy okazji Kratosa twórcy przywiązali wagę do detali - wszystkie napotkane modele postaci cechuje wysoka jakość i zróżnicowanie.
Wrażenie robi także wirtualny świat. Doskonale sprawdza się renderowanie oparte na fizyce, które sprawia, że materiały zachowują się przekonująco. Z kolei obrany przez twórców styl artystyczny przywodzi na myśl niedawno wydany remake Shadow of the Colossus.
„Tkaniny poruszają się tak, jak powinny, a przedmioty niszczą się realistycznie. Świat jest spójny i tworzy coś naturalnego, a zarazem fantastycznego” - opisują nasi koledzy z Digital Foundry.
Zwrócono również uwagę na oświetlenie wolumetryczne, które pomaga zbudować odpowiednią atmosferę. W grze często ujrzymy promienie słoneczne przebijające się przez gęstą mgłę. Warto wspomnieć też o efektach cząsteczkowych, które najdoskonalej prezentują się podczas walki.
Również post-processing wykonano na zadowalającym poziomie. To między innymi dzięki niemu każdy cios zadawany przez Kratosa wrogim demonom ma odpowiednią „wagę” i moc. Digital Foundry wymienia chociażby wysokiej jakości rozmycie ruchu.
Akcję God of War osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Głównym bohaterem ponownie jest Kratos, jednak tym razem towarzyszy mu jego syn. Śmiałkowie wyruszają w podróż, by w dalekiej krainie rozsypać prochy zmarłej żony protagonisty.
Podczas rozgrywki trafimy do obszarów inspirowanych nordycką mitologią. Niedawno ujawniono, że w produkcji pojawi się dziewięć krain znanych z wierzeń mieszkańców Skandynawii.
Pełny tekst Digital Foundry opublikujemy wkrótce.