GOG.com zwraca pieniądze za wirtualną grę planszową Armello
Z powodu DLC.
Przedstawiciele GOG.com poinformowali, że sklep zwróci wszystkim chętnym pieniądze za zakup niezależnego Armello. Ponad rok po premierze.
Wydany dwanaście miesięcy temu na PC i PS4 (a niedawno przeniesiony także na Xbox One) tytuł jest cyfrową grą planszową, w której cztery królestwa zwierząt walczą o kontrolę nad jak największym terytorium.
30 sierpnia zadebiutowało pierwsze DLC, wprowadzające do produkcji między innymi czterech nowych bohaterów, z własnymi umiejętnościami i wyposażeniem.
Problem w tym, że dodatek ukazał się tylko na Steamie oraz konsolach. Okazało się, że twórcy ze studia League of Geeks całkowicie zrezygnowali z dalszego rozwoju wersji, która sprzedawana jest za pośrednictwem GOG.com.
W związku z zaistniałą sytuacją przedstawiciele serwisu wystosowali komunikat, w którym oznajmili, że osoby czujące się oszukane z powodu obecnego stanu gry, mogą starać się o zwrot pieniędzy.
„Ze względu na zmiany, które zaszły w Armello oferowanym przez GOG.com i fakt, że niektóre sieciowe funkcje i przyszła zawartość nie będą dostępne w naszym sklepie, chcemy mieć pewność, że wszyscy posiadacze produkcji otrzymają wybór” - napisał pracownik portalu na oficjalnym forum.
W celu uzyskania zwrotu pieniędzy, należy skontaktować się z pomocą techniczną serwisu.
Głos w sprawie braku DLC na GOG.com zabrali sami twórcy Armello. Trent Kusters - współzałożyciel studia League of Geeks - na łamach forum Steama wyjaśnił, że wydanie dodatków we wspomnianym sklepie nie jest proste. Twierdzi, że deweloperzy nie dysponują wystarczającymi środkami.
Dodał też, że kolejne rozszerzenia również nie pojawią się w serwisie oferującym gry bez zabezpieczeń DRM. Na początku przyszłego roku opublikowanych zostanie jednak kilka darmowych aktualizacji.
Niektórzy sugerowali, by w ramach rekompensaty twórcy przekazali niezadowolonym użytkownikom klucze do Armello w wersji Steam. Kusters podkreślił jednak, że tego nie zrobią, argumentując, że większość graczy kupiło produkcję na GOG.com chcąc właśnie uniknąć platformy Valve.
„Poza tym osoby, które chcą klucz Steam, nie muszą dostać go od nas. Mogą w bardzo prosty sposób uzyskać zwrot pieniędzy na GOG, a później kupić grę w usłudze Valve” - podsumowuje deweloper.
Sama gra przypomina w założeniach cyfrową grę planszową, z mapą podzieloną na heksagonalne pola. Sfinansowana na Kickstarterze produkcja łączy wspomnianą planszówkę z elementami gry karcianej oraz tytułem RPG, zapewniającym opcje rozwoju postaci.