GOG Galaxy wprowadza zapisy „w chmurze” dla klasycznych gier
Oraz szereg innych nowości.
Aplikacja GOG Galaxy kończy z wersją beta. Publikacja aktualizacji 1.2 w przyszłym miesiącu oznacza szereg mniejszych i większych poprawek oraz nowości, w tym zapisy na serwerach „w chmurze” dla klasycznych gier.
Tak zwane „Universal Cloud Saves” to możliwość przechowywania stanu gry na zewnętrznych serwerach, także w przypadku produkcji, które nigdy nie otrzymały podobnej opcji.
Nowa funkcja w pierwszej kolejności obejmie Planescape: Torment, Dragon Age: Origins, Heroes of Might & Magic 3 czy Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
Deweloperzy zapewniają, że „uznają zasadę oddania w ręce użytkowników pełnej swobody”, więc save'y będą w pełni dostępne do pobrania.
„Utracenie stanu gry może być bardzo frustrujące. A przytłaczająca część klasycznych gier nie wspierała zapisu stanu gry w chmurze, aż do teraz” - komentuje Piotr Karwowski, dyrektor zarządzający GOG.com.
Aktualizacja 1.2 to także możliwość dostosowania wyglądu aplikacji do własnych potrzeb, poprzez wybieranie, z których funkcjonalności użytkownik chce korzystać.
Jest też tryb hibernacji, który pozwoli na zmniejszenie obciążenia zasobów systemowych i oszczędzanie baterii, gdy klient GOG Galaxy działa w tle lub gdy włączona jest gra.
Do tego mnóstwo innych, mniejszych innowacji: możliwość ograniczenia przepustowości łącza w konkretnych porach dnia i nocy, licznik klatek na sekundę, zrzuty z ekranu, system notyfikacji i nowy czat. Szczegóły na oficjalnej stronie.
Łatka 1.2 jest już dostępna dla użytkowników, którzy wybrali w aplikacji możliwość testowania nadchodzących aktualizacji. Pełna wersja zadebiutuje w kwietniu.