Skip to main content

Google nie będzie reklamować gier z transakcjami cyfrowymi jako „darmowe”

Apple jest mniej skłonne do zmian.

W grudniu ubiegłego roku Unia Europejska zwróciła się do Apple, Google oraz Europejskiej Federacji Producentów Oprogramowania Interaktywnego, by produkcje zawierające transakcje cyfrowe nie były reklamowane jako „darmowe”.

ISO-8 dla każdego

Komisja Europejska zajęła się problemem „w związku z licznymi skargami dotyczącymi zakupów wewnątrz aplikacji z grami internetowymi, a zwłaszcza niezamierzonych zakupów dokonywanych przez dzieci”.

Zaproponowano wtedy cztery punkty, wymienione w naszej wcześniej wiadomości na ten temat, z lutego tego roku. UE prosiła, by „nie wprowadzać konsumentów w błąd jeśli chodzi o ich rzeczywiste koszty” czy „nie zachęcać dzieci do kupowania artykułów w ramach danej gry ani do skłaniania do takich zakupów dorosłych”.

Jak informuje teraz Komisja Europejska, Google zobowiązało się do wprowadzenia stosownych zmian do końca września tego roku.

„Obejmują one całkowitą rezygnację ze stosowania słowa »bezpłatna« w przypadku gier przewidujących możliwość dokonywania zakupów wewnątrz aplikacji” - czytamy w informacji prasowej.

Amerykańska korporacja zamierza także przygotować odpowiednie wytyczne dla deweloperów oraz zapewnić „tymczasowe środki mające ułatwić monitorowanie wyraźnych naruszeń przepisów UE w dziedzinie ochrony konsumentów”.

Apple, zarządzające sklepem App Store dla urządzeń napędzanych systemem iOS, jest mniej skłonne do kooperacji.

„Koncern nie wprowadził niestety do chwili obecnej żadnych konkretnych i natychmiastowych rozwiązań, które miałyby służyć rozwiązaniu problemów, ale zaproponował zajęcie się tymi kwestiami. Nie przedstawiono jednak żadnych wiążących zobowiązań ani harmonogramu.”

Zobacz także