Google Stadia pobiera ponad 7 GB danych w ciągu godziny gry w 1080p i 60 FPS
Podczas zabawy w Red Dead Redemption 2.
Google Stadia umożliwia granie w „chmurze”, więc konieczne jest pobieranie dużych ilości danych z internetu. Z przeprowadzonych testów wynika, że usługa zużywa ponad 7 GB w trakcie godziny rozgrywki w 1080p i 60 klatkach na sekundę.
Redakcja serwisu VentureBeat postanowiła sprawdzić, w jakim stopniu usługa obciążą łącze internetowe. Dziennikarz portalu zmierzył, ile tak naprawdę ściąga plików podczas zabawy w Red Dead Redemption 2.
W ciągu 13 minut przygody w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę Google Stadia pobrała w sumie 1,55 GB, czyli 119 MB na minutę. Z dokonanych obliczeń wynika, że w godzinę platforma zużywa 7,14 GB.
VentureBeat zwraca uwagę, że ukończenie głównego wątku fabularnego w Red Dead Redemption 2 zajmuje około 47 godzin. To oznacza, że zapoznanie się z całą historią przygotowaną przez Rockstar Games wiązałoby się ze ściągnięciem łącznie 335 GB.
Dziennikarz serwisu nie był w stanie zmierzyć ilości pobranych danych podczas rozgrywki w 4K, ale wspomniane zużycie najprawdopodobniej znacznie wzrosłoby - szacuje, że do około 20 GB na godzinę.
Portal podkreśla, że tempo ściągania plików może okazać się problemem, nawet w USA. Wielu Amerykanów posiada łącze z miesięcznym limitem 1 TB, a w Polsce ograniczenia są surowsze - w jednym z planów taryfowych można wynoszą jedynie 20 GB.
Pierwsze recenzje usługi są mocno krytyczne. Zwraca się uwagę na lag - większe opóźnienie na reakcję na wciskanie przycisków niż na tradycyjnych konsolach. Natomiast dziennikarz Jason Schreier przekonuje, że Google Stadia wydaje się być „wielką klapą”.
Źródło: VentureBeat
Następnie: Projektant Star Wars Jedi: Upadły Zakon upamiętnił w grze swojego zmarłego ojca