Google Stadia pobierze 1 TB danych w trakcie 65 godzin gry w 4K
Platforma znacznie obciąży łącze internetowe.
Google Stadia będzie opierała się na graniu „w chmurze”, z czym zwiążę się konieczność pobierania dużych ilości danych. Ze wstępnych obliczeń wynika, że platforma znacznie obciąży łącze użytkownika.
Do zabawy w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę rekomendowany jest internet o szybkości 35 Mb/s. Wyliczenia dokonane przez serwis PC Gamer wskazują, że w ciągu godziny ściągniemy na nasz komputer 15,75 GB, a w trakcie 65 godzin aż 1 TB.
Platforma może więc sprawić problem osobom, które korzystają z mobilnych łączy. Polscy operatorzy w większości swoich ofert nakładają znaczne limity - przykładowo w jednym z planów taryfowych miesięcznie można pobrać jedynie 20 GB.
Oczywiście zabawa w niższych ustawieniach technicznych zaowocuje mniejszymi pakietami. Rozgrywka w 720p wymaga łącza o prędkości 10 Mb/s, a w 1080p o szybkości 20 Mb/s, co przekłada się odpowiednio na 4,5 GB i 9 GB danych w ciągu godziny.
Google Stadia zadebiutuje w listopadzie, choć na razie tylko w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i 12 innych krajach, wśród których brakuje Polski. W planach są dwa rodzaje kont - darmowe i płatne Pro.
W ramach subskrypcji użytkownicy za 9,99 dolarów miesięcznie (około 38 zł) uzyskają dostęp do regularnie powiększanego katalogu gier. Do tego możliwość rozgrywki w 4K i 60 FPS oraz z dźwiękiem przestrzennym 5.1.
Na razie ujawniono 31 gier, które pojawią się na Google Stadia. Na platformę trafią między innymi Assassin's Creed Odyssey, Baldur's Gate 3, Borderlands 3, Doom Eternal, Metro Exodus, Grid, Rage 2, Mortal Kombat 11, Ghost Recon Breakpoint i The Division 2.
Źródło: PC Gamer