Google Stadia zadebiutowała w Polsce
I siedmiu innych krajach.
- Stadia pojawiła się w Polsce
- Abonament Stadia Pro kosztuje 39 zł miesięcznie
- Usługa uruchamia gry na serwerach w „chmurze”
Google nieoczekiwanie w Polsce uruchomiło Stadię, czyli platformę do grania w tak zwanej „chmurze” - tytuły uruchamiane są na zewnętrznych serwerach i przesyłane w czasie rzeczywistym do urządzenia odbiorcy.
Korzystanie z usługi jest bezpłatne - wystarczy założyć konto na stronie internetowej przedsięwzięcia. Aby uzyskać dostęp do gier, produkcje trzeba najpierw kupić, tak jak na Steamie i w innych cyfrowych sklepach. Na pierwszy zakup użytkownik dostaje 40 zł rabatu.
Zainteresowani mogą wykupić również subskrypcję Stadia Pro, która oferuje użytkownikom uzupełniany regularnie zestaw tytułów oraz możliwość zabawy w 4K, a także z HDR i dźwiękiem 5.1. Cena abonamentu w Polsce wynosi 39 zł, a pierwszy miesiąc jest darmowy.
Google zaznacza, że do komfortowej zabawy wymagane jest łącze o minimalnej szybkości 10 megabitów na sekundę. Platformy można używać na komputerach oraz kompatybilnych telefonach i tabletach.
Usługa działa też na telewizorach, ale w tym przypadku niezbędne jest posiadanie przystawki Chromecast Ultra. Urządzenie można kupić, ale nie w pakiecie z kontrolerem dostosowanym do Stadii, ponieważ na razie nie jest dostępny w Polsce.
Platforma pojawiła się także w siedmiu innych europejskich państwach - Austrii, Czechach, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Węgrzech i Słowacji.