Gothic 2 - ambitny mod Dzieje Khorinis zadebiutuje w 2020 roku
Jest nowy zwiastun.
Przedstawiciele polskiej grupy fanów SoulFire ujawnili przybliżoną datę premiery Dziejów Khorinis - ambitnej modyfikacji do Gothic 2. Rozwijany od kilku lat projekt zadebiutuje w 2020 roku.
Akcję moda osadzono przed wydarzeniami z całej serii. Gracze trafią na wyspę Vaduz, która jest ważnym ośrodkiem handlowym królestwa Myrtany. Podczas zabawy zwiedzą między innymi miasto o tej samej nazwie, farmy, kopalnie, tawerny i klasztor Adanosa.
Głównym bohaterem przygotowywanej opowieści jest Lars, który pada ofiarą tajemniczej intrygi. Nie zabraknie możliwości dołączenia do wybranej gildii, a także spotkania postaci znanych z poszczególnych odsłon cyklu.
Modyfikacja ukaże się w dwóch częściach: pierwszej na wyspie Vaduz i drugiej na Khorinis. W planach szereg nowości, w tym kolejne modele 3D, możliwość posługiwania się tarczą, zadania poboczne, tekstury, dźwięki, umiejętności i inne.
Twórcy określają projekt mianem „fanowskiego dodatku”. Szef zespołu - Piotr „Dark” Czołnowski - nie ukrywa, że modyfikacja jest „totalną konwersją”, a ukończenie kampanii fabularnej powinno zająć tyle, ile podstawowego Gothic 2.
Zobacz: Za co kochamy serię Gothic? Sentymentalny powrót do przeszłości
Co ważne, w Dziejach Khorinis usłyszymy wielu profesjonalnych aktorów z oryginalnej obsady polskiej wersji. Są więc Adam Bauman (poprzednio Diego, Gomez czy Lares w serii Gothic), Tomasz Marzecki (Xardas, Onar, Saturas), Krzysztof Zakrzewski (Dargoth w Gothic 3, Vivaldi w Wiedźminie 3), Andrzej Tomecki (Torlof, Greg) i Janusz Wituch (Riordian, Cor Kalom, Kruk).
Prace nad modem rozpoczęto w 2008 roku, ale w międzyczasie doszło do rozłamu w zespole. Dwa lata temu w wyniku konfliktu ekipa podzieliła się na dwie części: jedna zajmuje się wspomnianym projektem, a druga inną modyfikacją - Kroniki Myrtany.