Gothic kończy dziś 20 lat
Najlepszego, Bezimienny!
Dwadzieścia lat temu - 15 marca 2001 roku - zadebiutował pierwszy Gothic. Produkcja studia Piranha Bytes szybko zdobyła uwagę fanów gatunku RPG, choć polscy gracze musieli poczekać na premierę pudełkowej wersji ponad 12 miesięcy.
Historia Bezimiennego, który ocknął się w kolonii karnej na wyspie Khorinis, angażowała od początku. Scenarzyści potrafili odpowiednio zaintrygować - choćby magiczną barierą otaczającą świat gry, ale też różnorodnymi frakcjami.
Warto przypomnieć imponujący zwiastun z targów E3 z 1999 roku.
Gothic do dziś imponuje przede wszystkim wiarygodnym, choć może już nie pod względem wizualnym, światem otaczającym gracza. Mieszkańcy wyspy żyją i funkcjonują w realistyczny sposób, a zwaśnione obozy żyją we względnej symbiozie.
Gra stała się oczywiście początkiem dla imponującego cyklu. Pisaliśmy już w przeszłości, za co można pokochać serię Gothic.
Koch Media i barcelońskie studio Alkimia Interactive pracują nad remakiem Gothica. Nowe fragmenty rozgrywki i kolejne informacje na temat projektu zostaną ujawnione w ciągu najbliższych miesięcy.