Gothic Remake jest w połowie gotowy. „Idealnie w terminie”
Wieści zza kulis.
Remake legendarnej gry Gothic jest już gotowy w połowie, co oznacza, że prace postępują „idealnie w terminie”, nawet jeśli żadna z funkcji nie jest jeszcze gotowa w stu procentach.
Wieści na temat postępów przekazał Reinhard Pollice, producent wykonawczy w THQ Nordic i szef hiszpańskiego studia Alkimia Interactive, odpowiedzialnego za tytuł. Menedżer rozmawiał z niemieckim serwisem TechRadar, a tłumaczenie przygotował Gothic.org.pl.
- Jesteśmy mniej więcej w połowie produkcji, a więc idealnie w terminie. Projektowanie świata i związanej z nim grafiki pochłania obecnie dużo czasu. Jak dotąd nie ukończyliśmy żadnej funkcji w stu procentach. Jednak z każdym dniem nasze dzieło staje się coraz bardziej tym Gothiciem, którego wszyscy chcemy - przyznał.
- Rzeczą, na której się skupiamy, jest sztuczna inteligencja. Moim zdaniem Gothic zawsze był pionierem żywego świata w grach. Oczywiście w remake’u mamy zamiar ponownie to podkreślić. W ten sposób chcemy wyjść daleko poza to, co oferował pierwowzór i zaoferować jeszcze żywszą symulację.
Pollice wyjaśnił, że zespół zajmujący się produkcją liczy obecnie 45 osób, wspomagany zewnętrznymi partnerami. Jak wspomniał, Piranha Bytes składało się z podobnej liczby osób, gdy tworzyło oryginał. - Ale wymagania wobec gier wideo wzrosły i ewoluowały. Na przykład fotorealizm - żeby osiągnąć zamierzone cele, potrzebujemy odpowiedniej siły roboczej - dodał.
Wspomniano także o demie, wydanym na Steamie w 2019 roku. Menedżer ujawnił, że na bazie testów otrzymano pond 30 tysięcy opinii i propozycji od graczy z całego świata, a niektóre wnioski były bardzo ciekawe.
- Pojawiły się ciekawe różnice regionalne. Dla przykładu, społeczność z Europy Wschodniej zwracała większą uwagę na drobne szczegóły, jak jedzenie jabłka. Gdy jedzenie jest podawane do ust, bohater wgryza się w jabłko. Może brzmieć trywialnie, ale dla nas ta informacja była bardzo ważna, ponieważ wiemy, jaki poziom realizmu jest oczekiwany i pozwala odpowiednio ustalić priorytety.
Nie zabraknie zmian w systemie walki - wyjaśnił Pollice. Choć potyczki z użyciem broni białej będą nadal przypominały oryginał, to już strzelanie z kuszy oprze się na rozwiązaniach z Gothic 3, a czary zostaną inaczej uszeregowane.
- Nie zawsze były one spójne w serii Gothic. Chcemy to wyprostować. Dla rozwoju systemu magii oznacza to, że każde zaklęcie jest domeną danego bóstwa i powinno to również mieć odzwierciedlenie w tym gdzie można się nauczyć konkretnego czaru - opisuje menedżer.
Gothic 1 Remake nie ma jeszcze konkretnej daty premiery. Gra zmierza na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.