Gothic - remake kontra oryginał. Porównanie graficzne i szczegóły zmian
Nowa Myrtana.
THQ Nordic opublikowało materiał, w którym porównano powstający remake pierwszej odsłony cyklu Gothic z oryginałem wydanym w 2001 roku.
Autorzy nagrania zestawili ze sobą sceny prezentujące te same lokacje, ale w różnych wersjach gry. Uwagę zwraca przede wszystkim znacznie udoskonalona grafika - odświeżona edycja tworzona jest na silniku Unreal Engine 4, a nie rozwiązaniu od Piranha Bytes.
Zdecydowano się jednak nie tylko ulepszyć samą warstwę wizualną. Deweloperzy z barcelońskiego oddziału THQ Nordic postanowili wprowadzić pewne modyfikacje do projektu poszczególnych obszarów. Przykładem jest brama, która wygląda inaczej niż w pierwowzorze.
To nie jedyne zaimplementowane zmiany. Gracze, którzy przetestowali udostępniony wczoraj prototyp, informują, że przebudowano początek produkcji - wprowadzający do tytułu film zastąpiono innym.
Zmodyfikowano też okoliczności, w których Bezimienny (nazywany w prototypie „świeżakiem”) pojawia się w Górniczej Dolinie. Do więzienia nie zostaje zepchnięty, a trafia w wyniku wybuchu windy, co gracz obserwuje w długim przerywniku.
Ponadto spotkanie z Diego poprzedzone jest sekwencją, pełniącą najwyraźniej funkcję samouczka. Inne zmiany obejmują dodanie znaczników misji i przedmiotów, wyborów podczas rozmów oraz wskaźników zdrowia i energii dla podopiecznego, a także postaci niezależnych.
Nie wszystkim fanom innowacje przypadły do gustu, a swoje niezadowolenie wyrażają na forach i w mediach społecznościowych. Warto jednak zaznaczyć, że THQ Nordic udostępniło działający prototyp - pochodzący z bardzo wczesnej wersji tytułu - by właśnie poznać opinie graczy. To oznacza, że projekt może zostać przekształcony lub całkowicie skasowany.
Demo remake'u Gothica pobrać może każdy, kto posiada na Steamie jakąkolwiek produkcję od studia Piranha Bytes - oczywiście bez dodatkowych opłat.
Następnie: Red Dead Redemption 2 - dodatki fabularne i tryb fotograficzny z PC trafiły na PS4