Skip to main content

Gothic Remake możemy już... usłyszeć. Twórcy opublikowali odświeżony motyw muzyczny Nowego Obozu

Widzimy też... plecy Bezimiennego

Gry z serii Gothic stały się kultowe ze względu na wiele czynników, a jednym z nich bez wątpienia był wpadający w ucho i zapadający w pamięć soundtrack autorstwa Kaia Rosenkranza. Kopozytor tworzy też ścieżkę dźwiękową do powstającego remake’u i teraz wszyscy zainteresowani mogą posłuchać w całości jednej z kompozycji stworzonych na potrzeby nadchodzącej gry.

Na kanale YouTube wydawcy THQ Nordic opublikowano trwający niecałe trzy minuty motyw muzyczny, jaki przygrywał nam będzie podczas pobytu w jaskini Nowego Obozu. Porównując nową kompozycję z motywem muzycznym oryginału, możemy usłyszeć wiele podobieństw, między innymi w użytych instrumentach, tempie oraz klimacie, w jaki ma wprowadzać gracza melodia. Oba utwory można porównać poniżej.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Ponownie zagłębienie się w świat Gothica to prawdziwie cudowna przygoda. Jestem szczerze szczęśliwy, mogąc powrócić do wszystkich tych miejsc i wypełnić je muzyką, a także znaleźć niektóre całkowicie nowe miejsca, zasługujące na dodanie zupełnie nowej muzyki” - przekazał w opublikowanym komunikacie prasowym Rosenkranz, teraz pełniący funkcję reżysera udźwiękowienia i głównego kompozytora w odpowiedzialnym za remake studiu Alkimia Interactive.

Ciekawa jest także grafika wybrana na tło odtwarzanej melodii. Widzimy na niej najprawdopodobniej Bezimiennego, już praktycznie bez żadnych naleciałości wersji pokazanej w demie Playable Teaser. Bohater m.in. na powrót ma włosy w kolorze wypłowiałego blondu, zamiast rudych, a jego fryzura spięta jest w klasyczny niski kucyk, zamiast modnego kilka lat temu i użytego wcześniej „męskiego koka”. Sama jaskinia wydaje się też większa i gęściej zabudowana chatami.

Przypomnijmy, że odświeżona wersja Gothica planowo trafi do sprzedaży w przyszłym roku na PC oraz konsolach. Według zapewnień deweloperów będzie to bardzo wierne odświeżenie kultowej produkcji, poprawiające przy okazji niektóre przestarzałe elementy rozgrywki,a także rozszerzające teren Kolonii oraz historię przedstawioną w oryginalnej grze.

Zobacz także