„Gra dla każdego to gra dla nikogo”. Twórca Helldivers 2 staje w obronie Elden Ring i wymagającego dodatku
Nie każdy musi grać w Elden Ring i Dark Souls.
Za sprawą wymagającego dodatku do Elden Ring - Shadow of the Erdtree - na nowo rozgorzała dyskusja o poziomie trudności gier FromSoftware. Twórcy przesadzili, czy może narzekania to wynik „skill issue”, czyli zbyt niskich umiejętności? Dyrektor kreatywny Helldivers 2 dołączył do debaty i stanął po stronie japońskiego studia.
Zaczęło się od krótkiego materiału jednej ze streamerek Elden Ring, na którym widzimy wielką radość z pokonania bossa po wielu próbach. „Niektórzy myślą, że FromSoftware projektuje trudnych bossów ze względu na poziom trudności. Mylą się. Gra jest wymagająca, bo chcą, żebyś poczuł się tak, [jak ta streamerka]” - napisał na X youtuber Rurikhan.
„Dokładnie, zgadzam się w 1000%. Dobry projekt gry to przede wszystkim wywoływanie emocji” - odpowiedział Johan Pilestedt, dyrektor kreatywny Helldivers 2.
Pilestedt opublikował jeszcze kilka innych ciekawych komentarzy. Kiedy jeden z komentujących napisał, że odpuścił sobie gry FromSofware, bo pokonanie bossa nie sprawiało mu radości, a zapewniało jedynie uczucie ulgi, deweloper odpowiedział tak, jak jeszcze niedawno mówił o Helldivers 2:
„Gra dla każdego to gra dla nikogo. Zawsze trzeba adresować swoje gry do konkretnych odbiorców” - napisał. W innym wpisie podkreślił też, jak istotną rolę w grach FromSoftware odgrywa cierpliwość.
„[Gry FromSoftware - przyp. red.] nie są właściwie AŻ TAK trudne. Wymagają skupienia i cierpliwości, czyli czegoś, o czym w dzisiejszych czasach zapominamy”.
Dyrektor kreatywny Helldivers 2 radzi też, żeby nie grać w gry FromSoftware, jeśli nie lubi się wyśrubowanego wyzwania - co wydaje się bardzo zdrowym podejściem. Deweloper podkreśla, że dzisiaj każdy może znaleźć grę dla siebie, i nie musi być to Elden Ring czy Dark Souls.
„Branża gier jest dziś na tyle duża, że oferuje masę ekscytujących doświadczeń dla wszystkich odbiorców. Próbuję sobie wyobrazić taką różnorodność gier, gdy miałem 10 lat... To byłoby niesamowite!” - wspomina Pilestedt.
Zobacz także: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja