Gra na bazie filmów „Avatar” od Ubisoftu najwcześniej w 2020 roku
Oczekiwania czas zacząć.
Ubisoft sprecyzował, że ogłoszona niedawno gra na bazie filmów „Avatar” nie ukaże się przed kinową produkcją Jamesa Camerona. Tymczasem „Avatar 2” debiutuje dopiero w grudniu 2020 roku.
Jak przyznali przedstawiciele francuskiej korporacji po niedawnym spotkaniu z inwestorami, tytułu nie powinniśmy spodziewać się „przed rokiem fiskalnym 21”.
Takie postawienie sytuacji oznacza więc, że gra ukaże się najwcześniej 1 kwietnia 2020 roku, a najpóźniej 31 marca 2021 r. Czas uzbroić się w cierpliwość.
Ubisoft, w odróżnieniu od standardowej praktyki we Francji, określa rok fiskalny właśnie jako okres od początku kwietnia do końca marca następnego roku.
„Avatar to jedna z największych i najpotężniejszych licencji w świecie rozrywki. Nasza pierwsza gra w tym uniwersum była dochodowa i mamy wielkie plany dla następnej, z mocnym studiem i silnikiem” - napisano w oświadczeniu dla serwisu IGN.
„Film ukaże się pod koniec 2020 roku, więc gra zadebiutuje dopiero w roku fiskalnym 2021” - dodano.
Francuski wydawca w celu zrealizowania projektu podjął współpracę z wytwórniami Lighstorm Entertainment oraz Fox Interactive, co ogłoszono w lutym. Prace nadzoruje Massive Entertainment, odpowiedzialne ostatnio za The Division.
Warstwę technologiczną napędzi silnik Snowdrop, wykorzystany właśnie w The Division, ale także w nadchodzącym South Park: The Fractured But Whole. Ubisoft obiecuje odtworzenie „unikatowego terenu i mieszkańców” księżyca Pandora, znanego z kinowej produkcji z 2009 roku.
James Cameron pracuje obecnie nie nad jednym, ale nad czterema kolejnymi filmami w tym uniwersum. Warto przypomnieć, że Ubisoft już w 2009 roku odpowiadał za grę James Cameron's Avatar: The Game, która spotkała się raczej z chłodnym przejęciem, choć - jak widać - była to pozycja dochodowa.