Gra o zarażaniu ludzkości chorobami odnosi sukcesy w Chinach - po pojawieniu się koronawirusa
Plague Inc podbija AppStore.
W Chinach pojawił się nowy rodzaj koronawirusa, który zainfekował już około 600 osób i był przyczyną śmierci co najmniej kilkunastu - a jednocześnie przyczynił się do wzrostu popularności gry Plague Inc z 2012 roku.
Produkcja o rozprzestrzenianiu wirusów na całej Ziemi nagle znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej kupowanych gier w chińskim AppStore.
To nie pierwszy tego typu przypadek. Poprzednio deweloperzy odnotowali nagły wzrost zainteresowania grą w 2014 roku, kiedy w Afryce miała miejsce epidemia Eboli.
- Ludzie są ciekawi i chcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat zaraźliwych chorób. Plague Inc może tu się przydać, bo to dobra prezentacja tego, jak wirus może się rozprzestrzeniać - stwierdził wtedy jeden z twórców w rozmowie z Polygonem.
Plague Inc to połączenie gry strategicznej z symulacją. Tworzymy własny patogen, a następnie staramy się, by dotarł do każdego państwa. System rozprzestrzeniania się wirusów docenili nawet naukowcy i lekarze.
Źródło: Newsweek
Następnie: Dragon Ball Z: Kakarot - gra kontra serial. Porównanie najważniejszych scen