Skip to main content

Gra RPG w świecie Alien powstawała trzy lata. Zabił ją brak reżysera

Wspomina Josh Sawyer.

Zasłużony projektant ze studia Obsidian - Josh Sawyer - ujawnił nowe detale na temat projektu gry RPG w świecie Alien, którym jego firma zajmowała się w latach 2006-2009.

„Pracowałem nad grą Aliens RPG dla SEGA w latach 2006-2009. Obsidian nie miało wtedy reżyserów, tylko liderów działów, a wszyscy byli traktowani na równi. Takie podejście przełożyło się na wiele problemów, gdy ci liderzy nie mogli zgodzić się na temat tego, jak coś zrobić” - napisał słynny deweloper w serii wpisów na Twitterze.

„Postępy w pracy były powolne, szczególnie jeśli mowa o tworzeniu funkcjonalnych poziomów. W tym samym czasie pracowaliśmy nad jeszcze jedną grą dla Segi, Alpha Protocol. Wydawca, co moim zdaniem zrozumiałe, zdecydował się odłożyć Aliens na półkę właśnie na rzecz tego tytułu”.

„Nie brakowało wielu fajnych pomysłów, ale fajnych pomysłów nie da się wydać - dodał Sawyer. „Najważniejszą lekcją, jaką wyniosłem z tego doświadczenia jest fakt, że jeśli nie mamy grywalnych poziomów, to nie mamy zbyt wiele gry (choć są pewne wyjątki)”.

Deweloper wyjaśnił, że koncept w pewnym stopniu przypominał to, co w 2021 roku zaoferowało Aliens: Fireteam Elite od Cold Iron Studios: małe drużyny graczy, perspektywę trzeciej osoby oraz nacisk na role i sprzęt wsparcia.

„Na tym podobieństwa się skończyły, ale miło było zobaczyć, że pomysł faktycznie może być fajny w praktyce” - napisał Sawyer, dzieląc się także powyższym rzutem oka na szereg postaci.

Informacje na temat skasowanego projektu przewijały się przez sieć na przestrzeni lat. Gra nosiła tytuł Aliens: Crucible i zmierzała na PC, X360 oraz PS3, ogłoszona przez Segę w grudniu 2006 roku. Akcja toczyła się na planecie Caldera, gdzie postacie prowadzone przez gracza musiały przetrwać inwazję xenomorphów. Prace oficjalnie skasowano w 2009 roku, w okolicach zapowiedzi strzelanki Aliens vs. Predator od Rebellion.

Zobacz także